مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی یکی از راه‌های معمول و مورد استفاده برای بسیاری از افراد است که به دنبال بهبود شرایط زندگی، فرصت‌های شغلی و یا تحصیلات بیشتر هستند. این نوع مهاجرت معمولاً از طریق اعضای خانواده یا خویشاوندانی که قبلاً به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، صورت می‌گیرد. افرادی که از این راه مهاجرت می‌کنند، معمولاً به منظور انتقال مدارک و ثبت نام در برنامه‌های مهاجرتی خانوادگی، مانند برنامه ویزای اقارب (Visa for Relatives) و یا برنامه ویزای گروه خانوادگی (Family-based Immigration Visa)  اقدام می‌کنند.

این روش مهاجرت به آمریکا برای بسیاری از افراد، از جمله افرادی که به دنبال حفظ خانواده و ارتباطات نزدیک خانوادگی هستند، جذابیت دارد. از مزایای این نوع مهاجرت می‌توان به ارتباط نزدیک خانواده در آمریکا، حمایت از سوی خانواده در فرآیند تطبیق با فرهنگ و زندگی در کشور مقصد، و دریافت راهنمایی و پشتیبانی از سوی خویشاوندان اشاره کرد.

مهاجرت تحت حمایت خانواده، به شهروندان ایالات متحده اجازه می‌دهد تا به بستگان خود کمک کنند تا به طور دائمی به ایالات متحده بیایند. سالانه 480 هزار ویزا برای مهاجرین از همین طریق صادر می‌شود. در این مطلب همراه ما باشید تا در مورد مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی اطلاعات بیشتر در اختیار شما بگذاریم.

برای مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی چه معیارهایی باید رعایت شود؟

کسانی که به دفتر مهاجرتی برای مهاجرت به آمریکا مراجعه می‌کنند اغلب این سؤال را می‌پرسند که برای حمایت از یک عضو خانواده، یک شهروند یا مقیم دائم ایالات متحده باید چه معیارهای را داشته باشد؟ اگر شما هم در آمریکا هستید و اکنون می‌خواهید یکی از خویشاوندان یا اعضای خانواده خود را برای مهاجرت به این کشور حمایت کنید، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

مدارک لازم برای مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

دانشجویانی که برای تحصیل پزشکی برای مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی اقدام می‌کنند باید بتوانند ارتباط و خویشاوندی خود را با شهروندان ساکن این کشور اثبات کنند که از این نظر ارائه برخی از مدارک الزامی‌ خواهد بود. برای ساکنان دائم ایالات متحده، مدارک مربوط به رابطه خانوادگی خود را با موارد زیر ارائه دهید.

مراحل درخواست مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

دسته‌های ترجیحی چیست؟

افرادی که مایل به مهاجرت و تحصیل در اسلواکی یا کشورهای دیگر مانند آمریکا هستند بر اساس یک سیستم ترجیحی دسته‌بندی می‌شوند. این سیستم برای اعضای مستقیم خانواده شهروندان ایالات متحده (والدین، همسران و فرزندان مجرد زیر 21 سال) اعمال نمی‌شود. به محض اینکه USCIS درخواست ویزای آنها را تأیید کرد، بستگان فوری می‌توانند ویزای مهاجرت دریافت کنند. سایر اقوام باید منتظر ویزای خود باشند که طبق ترتیب اولویت زیر در دسترس قرار می‌گیرند.

با توجه به تقاضا برای ویزا بیش از تعداد ویزاهایی که می‌توان به طور منظم صادر کرد، یک دوره انتظار وجود دارد. دوره انتظار بستگی به این دارد که چه مقدار تقاضا بیش از دردسترس بودن ویزا است و همچنین به این بستگی دارد که مهاجر آینده از چه کشوری می‌آید.

مراحل درخواست برای اعضای خانواده در خارج از ایالات متحده

مراحل درخواست مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

چه مشکلاتی در فرآیند مهاجرت خانوادگی ایجاد می‌شود؟

در طول دوره های انتظار طولانی، اغلب شرایط خانوادگی جدیدی ایجاد می‌شود که بر روند مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است درخواست‌کننده آمریکایی فوت کرده باشد، یا یک فرزند متأهل طلاق گرفته باشد، یا یک خواهر یا برادر بالغ فوت کرده و فرزندان کوچکی از خود به جای گذاشته باشد.

متقاضی آمریکایی باید در مرحله نهایی فرایند (زمانی که مهاجران وضعیت خود را دریافت می‌کنند) در ایالات متحده زندگی کند. همچنین درخواست‌کننده ایالات متحده باید در مرحله نهایی فرایند تعهدات مالی را بپذیرد.

سخن پایانی

به طور کلی، مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی یک راه اصلی و پرکاربرد برای بسیاری از افراد است که به دنبال فرصت‌های بهتر زندگی، تحصیل و کار در این کشور هستند. این روش مهاجرت، افراد را قادر می‌سازد تا از روابط خویشاوندان خود در آمریکا بهره برداری کنند و از پشتیبانی و راهنمایی آن‌ها در فرآیند مهاجرت بهره مند شوند.

با توجه به مزایای این نوع مهاجرت، از جمله حفظ ارتباط با خانواده، حمایت در فرآیند تطبیق با فرهنگ و زندگی در کشور مقصد، و دریافت راهنمایی‌های لازم، این روش به عنوان یک گزینه جذاب برای افرادی که به دنبال مهاجرت به آمریکا هستند، مطرح است. با این حال، برای موفقیت در فرآیند مهاجرت از طریق خویشاوندی، افراد باید با دقت به اطلاعات مربوطه توجه کنند، فرآیند مربوطه را به دقت دنبال کنند، و از منابع و مشاوران اپلای 118 در این زمینه بهره‌مند شوند.

زندگی در آمریکا که به عنوان سرزمین فرصت‌ها شناخته می‌شود و می‌تواند آرزوی افراد زیادی باشد؛ بنابراین مهاجرین به روش‌های زیادی برای زندگی در آمریکا درخواست می‌دهند که یکی از آن‌ها مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی است. در این مطلب این نوع مهاجرت و مراحل درخواست آن را توضیح دادیم.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها