تحصیل در خارج از کشور خود تقریباً برای هر دانشجویی یک ماجراجویی بسیار رضایت بخش است. ایتالیا به دلیل کیفیت بالای آموزش ارائه شده در این کشور در بین بهترین مقاصد از این نظر قرار دارد. یکی دیگر از مواردی که ایتالیا را در لیست مورد علاقه دانشجویان قرار می دهد، جاذبه های گردشگری بسیار زیاد آن است. این کشور بیشتر به دلیل آثار تاریخی و مناظر خیره کننده بسیاری که دارد شناخته شده است. بنابراین، اگر به دنبال ترکیب تحصیلات خود با اکتشاف هستید، ممکن است دانشگاه های ایتالیا بهترین گزینه برای شما باشد.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، هزینه های زندگی که متحمل خواهید شد به شدت به شهر محل اقامت شما بستگی خواهد داشت. البته مناطقی که ترافیک توریستی خیلی بالایی دارند کمی بیشتر از بقیه شهرها از شما هزینه خواهند داشت. همانطور که انتظار دارید، دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر از همتایان دولتی خود هزینه خواهند گرفت. با این حال، این نباید برای شما مشکل ساز باشد، زیرا برنامه های بورسیه تحصیلی متعددی با هدف کمک به کسانی که توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارند، وجود دارد. در اینجا ما لیستی از بهترین بورسیه های تحصیلی ایتالیا را که هر دانشجوی بین المللی که در ایتالیا تحصیل می کند باید در نظر بگیرد، لیست می کنیم.

در ایتالیا، همه دانشجویان بین‌المللی بر اساس شرایط مالی و/یا شایستگی‌های مشابه، حق دریافت خدمات کمک مالی مشابهی با دانشجویان ایتالیایی دارند. بورسیه های دولتی در سطح ملی و منطقه ای وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند برای آن درخواست بفرستند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های ایتالیا برنامه های بورس تحصیلی ایتالیا را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

بورسیه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی

دولت ایتالیا برای تحصیل در ایتالیا هم به شهروندان خارجی و هم به شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور (IRE) بورسیه تحصیلی اعطا می کند. بورسیه های تحصیلی برای نوع دوره های زیر ارائه می شود: مدرک کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale 2° ciclo)، دوره های آموزش عالی در هنر، موسیقی و رقص (AFAM)، برنامه دکترا، تحقیقات تحت نظارت آکادمیک (Progetti in co-tutela) و دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی. این بورسیه شامل شهریه، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهانه می باشد. فقط می توان برای بورسیه های سه، شش یا نه ماهه درخواست داد.

برنامه “استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید” که توسط وزارت امور خارجه ایتالیا و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا پشتیبانی می شود، به دانشجویان آذربایجان، کلمبیا، مصر، اتیوپی، غنا، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، مکزیک، ارائه می دهد. ترکیه، تونس و ویتنام فرصتی برای توسعه مهارت ها و تخصص از طریق طیف وسیعی از دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، در زمینه های مهندسی، فناوری های پیشرفته، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت در دانشگاه های معتبر ایتالیا. به بهترین دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می شود که توسط شرکا و حامیان اصلی شرکت حمایت می شود.

آیا می خواهید ماجراجویی تحصیلی خود را در ایتالیا شروع کنید؟ خبر خوب! تعدادی بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. در این مقاله به تفصیل در مورد بورسیه های ارائه شده در دانشگاه های برتر ایتالیا، مزایا و مراحل درخواست گام به گام توضیح خواهیم داد.

بیش از 800 بورسیه تحصیلی در دانشگاه های برتر ایتالیا برای دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی 2023-2024 در دسترس است. این بورسیه ها به طور متوسط ​​2500 دلار کمک هزینه ماهانه به همراه هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر ارائه می کنند.

برای بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل درخواست دهید و رویای خود را برای تحصیل در دانشگاه های برتر جهان مانند Scuola Normale Superiore، دانشگاه Bocconi، دانشگاه بولونیا، موسسه علمی Gran Sasso (GSSI) و بسیاری دیگر برآورده کنید.

بورسیه دکتری Scuola Normale Superiore

75 بورسیه تحصیلی دکترا توسط Scuola Normale Superiore به دانشجویان خارج از ایتالیا و شهروندان ایتالیایی به مدت چهار سال ارائه می شود. این بورسیه هزینه های تحصیل و کمک هزینه اقامت و اقامت را پوشش می دهد. همه دانشجویان حق دریافت بودجه اضافی برای فعالیت تحقیقاتی خود، حتی در خارج از کشور، خواهند داشت.

موسسه: Scuola Normale Superiore

مقطع تحصیلی: PhD

2. فلوشیپ پسا دکتری آرتورو فالاسچی

کمک هزینه تحصیلی پسادکتری آرتورو فالاسچی

کمک هزینه تحصیلی پسا دکتری Arturo Falaschi یک بورسیه تحصیلی کاملاً تامین شده برای دانشجویان بین المللی است. دوره بورس 2 سال با امکان تمدید یک ساله می باشد. کمک هزینه تحصیلی شامل یک بسته بسیار رقابتی از جمله کمک هزینه، بیمه درمانی و مزایای اضافی است.

موسسه: ARES

مقطع تحصیلی: فوق دکتری

3. بورسیه های دانشگاه Bocconi

بورسیه های دانشگاه بوکونی

بورسیه های دانشگاه Bocconi بورسیه های تحصیلی کاملاً برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس هستند. این بورسیه‌ها معافیت کامل شهریه را ارائه می‌کنند، به ارزش تقریبی 12000 یورو در سال (برای مقطع کارشناسی) و 13000 یورو در سال (برای فارغ التحصیلان) و محل اقامت.

موسسه: دانشگاه بوکونی

مقطع تحصیلی: کارشناسی / کارشناسی ارشد

4. بورسیه دانشگاه بولونیا

بورسیه دانشگاه بولونیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. این بورسیه به گیرنده کمک هزینه تحصیلی 11000 یورو ناخالص برای Unibo Action 2) و معافیت از هزینه تحصیل برای Unibo Action 1 ارائه می کند.

موسسه: دانشگاه بولونیا

تحصیل در: ایتالیا

مقطع تحصیلی: کارشناسی / کارشناسی ارشد

5. بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا

بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا

بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است تا در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه های برتر ایتالیا تحصیل کنند. این بورسیه پرداخت ماهیانه 900 یورو، شهریه و بیمه درمانی را پوشش می دهد.

موسسه: موسسات آموزش عالی ایتالیا

تحصیل در: ایتالیا

مقطع تحصیلی: دکتری / کارشناسی ارشد

6. بورسیه های کالج دفاعی ناتو

کمک هزینه تحصیلی کالج دفاعی ناتو

کمک هزینه تحصیلی کالج دفاعی ناتو یک بورسیه تحقیقاتی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. این کمک هزینه تحصیلی برای پوشش هزینه های اقامت وی در رم و هزینه های سفر وی ارائه می شود.

موسسه: کالج دفاعی ناتو (NDC)

تحصیل در: ایتالیا

سطح مطالعه: پژوهشی

7. برنامه دکتری موسسه علوم گرن ساسو

برنامه دکتری موسسه علوم گرن ساسو

برنامه دکتری موسسه علوم Gran Sasso (GSSI) 31 بورسیه دکتری را به دانشجویان بین المللی در فیزیک اخترذرات، ریاضیات در علوم طبیعی، اجتماعی و زیستی، علوم کامپیوتر، مطالعات شهری و علوم منطقه ای ارائه می دهد. این بورسیه شامل معافیت از شهریه، اقامت و کوپن غذای رایگان می شود.

موسسه: موسسه علمی گرن ساسو (GSSI)

تحصیل در: ایتالیا

مقطع تحصیلی: PhD

8.بورسیه دانشگاه کاتانیا

مبلغ بورسیه: 1500 یورو

مدرک تحصیلی واجد شرایط: کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانشگاه کاتانیا یک دانشگاه دولتی واقع در کاتانیا، ایتالیا است. این دانشگاه در سال 1434 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. دوره های ارائه شده در این دانشگاه به زبان های ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شوند و توسط دولت ایتالیا به رسمیت شناخته می شوند. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور ایتالیا تحصیل کنند، ارائه می دهد.

دانشگاه کاتانیا برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در موسسه خود هستند بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. این بورسیه ها بر اساس شایستگی و نیاز مالی اعطا می شوند. دانشجویانی که این بورسیه تحصیلی را دریافت کرده اند 1500 یورو دریافت خواهند کرد.

این دانشگاه به خاطر زندگی دانشجویی خود شناخته شده است. بسیاری از رویدادها را در طول سال سازماندهی می‌کند، از جمله کنسرت با هنرمندان و گروه‌های موسیقی معروف، نمایش‌های تئاتر، نمایشگاه‌های هنری، رویدادهای ورزشی مانند مسابقات فوتبال، نمایش‌های کمدی و جشنواره‌های فیلم.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند بورسیه تحصیلی کامل در ایتالیا را دریافت کنند؟

پاسخ بله است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با درخواست بورسیه‌های ارائه شده توسط دولت ایتالیا، یک بورسیه تحصیلی کامل را در ایتالیا دریافت کنند. از آنجایی که بودجه بورس تحصیلی دولت ایتالیا توسط کشور ایتالیا حمایت می شود، جایزه بورس تحصیلی واقعا مشابه بورسیه های تحصیلی کامل است که توسط موسسات در ایالات متحده ارائه می شود. این بورسیه تمام هزینه های تحصیل شما را پوشش می دهد و همچنین اکثر هزینه های زندگی شما را نیز پوشش می دهد.

چگونه دانشجویان بین المللی می توانند به صورت رایگان در ایتالیا تحصیل کنند؟

همه ما می دانیم که همه دانشجویان بین المللی هنگام تلاش برای تحصیل در ایتالیا، بورسیه تحصیلی کامل دریافت نمی کنند. اگر در گروه اکثریتی قرار می گیرید که بورسیه تحصیلی کامل دریافت نکرده اید، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای پوشش هزینه های عمده تحصیل در خارج از کشور انجام دهید. ابتدا سعی کنید حداقل یک بورسیه تحصیلی جزئی دریافت کنید و سپس برای تکمیل درآمد خود یک شغل تحصیلی در موسسه خود دریافت کنید.

اگر این کافی نیست، سعی کنید در دوره های تعطیلات نیز کار کنید تا بتوانید به اندازه کافی پول جمع آوری کنید تا هزینه مالی ترم تحصیلی بعدی خود را تامین کنید. علاوه بر بورسیه تحصیلی جزئی که در موسسه شما ارائه می شود، سعی کنید برای بورسیه های خارجی نیز درخواست دهید زیرا حتی آن مقادیر اندک پول راه زیادی را برای شما به ارمغان می آورد زیرا این نوع روش ها مانع از بدهی شدن شما می شود.

نمونه ای از مدارکی که برای گرفتن بورسیه تحصیلی نیاز است:

یک جلد نامه 1-2 صفحه ای که توضیح می دهد:

علایق تحقیقاتی و پروژه های فعلی شما،

آشنایی شما با علمای میسون و مرکاتوس و تحقیقات آنها و

چیزی که امیدوارید از برنامه به دست آورید.

رزومه/ رزومه فعلی

یک نمونه نوشتاری 10 صفحه ای که مهارت های نوشتاری و پژوهشی شما را نشان می دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها