آیا با تحصیل پزشکی در اتریش آشنا هستید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توان در کشور اتریش جهت ادامه تحصیل در رشته پزشکی اقدام کرد؟ از رشته‌های پرطرفدار جهت ادامه تحصیل در اتریش پزشکی می‌باشد که همواره افراد زیادی از سراسر جهان را به خودش جذب می‌کند. برای این کار نیز شما باید مدرک دیپلم خودتان را از دبیرستان دریافت کرده باشید، پس از آن جهت ورود به دانشگاه‌های پزشکی در آزمون این کشور شرکت کنید، پس از قبولی نیز مراحل مختلف ورود به دانشگاه را طی کرده و با پرداخت هزینه‌های اعلام شده، وارد این دانشگاه‌ها خواهید شد که با این کار شما به یکی از کشورهای بسیار پیشرفته و دانشگاه‌های معتبر آن قدم گذاشته‌اید که موفقیت شما در رشته پزشکی را تضمین می‌کند. در این مقاله تحصیل پزشکی در اتریش را بررسی می‌ کنیم.

تیم اپلای 118 یکی از قدیمی‌ترین موسسات در زمینه اعزام دانشجو به اتریش و رومانی است که سابقه‌ی درخشانی در این زمینه دارد و می‌تواند شما را در تمامی مراحل به بهترین شکل راهنمایی و مشاوره دهد تا بتوانید مهاجرت تحصیلی را آسان‌تر تجربه کنید.

آزمون پزشکی در اتریش

آزمونی که برای دانشگاه‌های پزشکی این کشور در نظر گرفته شده است تنها یک بار در طول سال برگزار می‌شود که در اوایل ماه ژوئیه می‌باشد. آزمون کلیه دانشگاه‌های پزشکی این کشور به صورت واحد و در یک روز می‌باشد، یعنی هر فرد در طول یک سال تنها یک بار اجازه شرکت در آزمون و ادامه تحصیل پزشکی را دارد که این آزمون نیز به زبان آلمانی می‌باشد، بنابراین در هنگام ثبت نام کردن حتماً باید به این زبان تسلط کامل داشته باشید. این آزمون را می‌توانید به صورت آنلاین ثبت نام کنید و برای شرکت در آن داوطلب باید ۱۱۰ یورو پرداخت کند.

نحوه برگزاری آزمون پزشکی در اتریش به شکل زیر است:

مبانی پزشکی:

در این بخش، سوالات مطرح شده در این دوره به صورت چهار گزینه‌ای و تستی مطرح می‌شوند و موضوعات اصلی آن شامل دروس ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی و شیمی می‌باشد.

درک متون و واژگان پزشکی:

داوطلبان در این قسمت، متون پزشکی را در چندین صفحه مطالعه کرده، سپس با اطلاعاتی که به دست می‌آورد، پاسخ سوالات را انتخاب خواهد کرد.

تست عاطفی و اجتماعی:

این بخش شامل دو بخش متفاوت است. بخش اول برای ارزیابی توانایی شناخت احساسات و عواطف بیماران است و بخش دوم بررسی شیوه تصمیم‌گیری متناسب اجتماعی در شرایط مختلف را انجام می‌دهد.

سوالات هوش:

در این قسمت، سوالات برای ارزیابی هوش به صورت اعداد، اشکال هندسی، واژگان و درک مطلب مطرح می‌شوند.

این ساختار آزمون با هدف ارزیابی توانایی‌ها و دانش‌های لازم برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی اتریش طراحی شده است و به داوطلبان امکان می‌دهد تا مهارت‌های مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی را به طور جامع مورد بررسی قرار دهند.

تحصیل پزشکی در اتریش

آشنایی با تحصیل پزشکی در اتریش

گفتیم که افراد زیادی جهت تحصیل در اتریش رشته پزشکی را انتخاب می‌کند که البته یک گزینه هوشمندانه می‌باشد، چون شما در چنین حالتی وارد یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی با دانشگاه‌های بسیار خوب و با کیفیت شده‌اید. تحصیل پزشکی در اتریش طرفداران زیادی دارد، چون این کشور تکنولوژی پیشرفته و سیستم بهداشتی عالی را تعیین کرده است و برای تحصیل پزشکی یک محیط مناسب به وجود آورده است، به طوری که دانشجویان در حین تحصیل پزشکی در اتریش می‌توانند با مباحث مختلفی از جمله بیماری شناسی، علوم پایه، طب داخلی، پاتوفیزیولوژی، پزشکی اورژانس، زنان و زایمان و غیره آشنا خواهند شد.

طول این دوره ۶ سال می‌باشد که به صورت تحصیل عملی و تئوری انجام می‌شود، پس از فارغ التحصیلی نیز برای پزشکان فرصت‌های شغلی بسیاری وجود خواهد داشت که علاوه بر کار در مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها می‌توانند در پژوهش‌های بالینی و تحقیقات پزشکی نیز فعالیت کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در کشور اتریش

برای تحصیل پزشکی در اتریش شما باید دوره آماده سازی یا همان پیش پزشکی را به مدت یک سال سپری کنید، این دوره برای کلیه دانش آموزان بین المللی و اتریشی به زبان آلمانی می‌باشد و طی آن دانشجو با موضوعات کلی تحصیل پزشکی آشنا خواهد شد. کلیه دانش آموزان غیر بومی و بین‌المللی باید پیش از ثبت نام کردن در دانشگاه مورد نظر دوره‌های پایه را پشت سر بگذارند که طی این دوره‌های آمادگی درستی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات آموزش داده می‌شود.

این دوره جهت شرکت در آزمون ورودی تحصیل پزشکی و ادامه تحصیل در اتریش به زبان آلمانی و کاملاً فشرده می‌باشد که در طول سال تنها یک بار برگزار شده و به مدت ۸ ساعت است و در تمامی دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌شود، بنابراین دانش آموزان تنها جهت شرکت در یک دانشگاه می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

ثبت نام نیز در ۳۱ مارس هر سال انجام می‌شود و امتحان در ماه جولای و روز جمعه برگزار خواهد شد. نتایج آزمون نیز در هفته نخست ماه آگوست به داوطلبان اعلام می‌شود، سپس ثبت نام ۵ سپتامبر شروع شده و جهت تحصیل پزشکی می‌توانند در دانشگاه مورد نظر خودشان ثبت نام کنند.

البته برای شهروندان سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده است و دانشجویان بین‌المللی ۵ درصد از کل صندلی‌های این دانشگاه را به خود دانشگاه‌ها را به خودشان اختصاص می‌دهند. کم و بیش این موضوع شامل حال ویزای تحصیلی اتریش در دیگر رشته‌ها و تحصیل رایگان اتریش نیز می‌شود.

برای تحصیل پزشکی محدودیت سنی خاصی در کشور اتریش وجود ندارد، اما اگر سن شما بالای ۱۸ سال باشد و مدرک دیپلم نیز داشته باشید، در این حالت جهت قبولی در رشته‌های پزشکی شانس بیشتری خواهید داشت.

شرایط تحصیل پزشکی در کشور اتریش

مدارک لازم برای تحصیل رشته پزشکی در اتریش

جهت دریافت تحصیل رایگان اتریش و تاثیر پزشکی در این کشور دانش آموز باید بتواند یک مجموعه کامل از مدارک مورد نیاز را آماده کرده که بتواند پس از قبولی در دانشگاه در آزمون وارد دانشگاه‌های این کشور شود، البته ممکن است این مدارک در برخی از دانشگاه‌ها نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمی متفاوت باشد ولی در حالت کلی گزینه‌ های زیر هستند:

پس از آنکه اسناد بررسی شدند، حال هزینه‌ها و شهریه‌هایی که تعیین شده است، توسط دانشجو پرداخت می‌شود که پس از آن پذیرش این افراد بلافاصله انجام خواهد شد.

تحصیل رایگان پزشکی در کشور اتریش

هزینه‌ های تحصیل از موارد مهمی است که همواره دانشجویان بین‌المللی با آن مواجه هستند و می‌دانیم که هزینه‌ها در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های اتریش متناسب با نوع گرایش با یکدیگر متفاوت هستند. بسیاری از متقاضیان نیز همواره به دنبال راه حل‌هایی می‌گردند تا بتوانند تحصیل رایگان اتریش در رشته پزشکی را تجربه کنند یا حداقل هزینه‌ های کمتری در این بار داشته باشند.

دانشگاه‌های این کشور در دو نوع دولتی و خصوصی هستند که قطعاً هزینه تحصیل در نوع خصوصی بالاتر خواهد بود. تحصیل رایگان اتریش نیز مانند تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان می‌ باشد، این شیوه از تحصیل برای کشورهای توسعه نیافته از جمله افغانستان یا برخی از کشورهای آفریقایی فراهم شده است که می‌ توانند از آن استفاده کنند.

البته تحصیل رایگان برای افغان‌ ها نیز مستلزم این است که فرد بتواند حق عضویت در اتحادیه دانشجویی را پرداخت کند که به مبلغ ۱۸.۷۰ یورو می‌باشد. دانشجویان ایرانی نیز می‌ توانند  با پرداخت کردن هزینه‌ های کم تحصیل پزشکی در این کشور را تجربه کنند که البته مقدار حق عضویت اتحادیه دانشجویی برای این افراد در هر ترم برابر با ۷۰ تا ۷۵۰ یورو است.

هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

اتریش در واقع تصویری از یک کشور بسیار گران قیمت جهت گردشگری می‌باشد و وین از گران ترین پایتخت‌ ها در کشورهای اروپایی می‌ باشد و تحصیلات زمستانی آلپ در کشور اتریش شهرت زیادی میان ثروتمندان دارد. با این حال وقتی که در خصوص ادامه تحصیل در اتریش صحبت می‌ شود، آنچه که در این مورد موجب جلب توجه و اشتیاق دانشجویان از سراسر جهان خواهد شد، این است که برای این افراد چه از منطقه اقتصادی اروپا و چه از اتحادیه اروپا، تحصیل اتریش به صورت رایگان می‌ باشد؛

یعنی دانشگاه هیچ گونه هزینه‌ای از دانشجویان کشور سوئیس، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غیر توسعه یافته، کلیه کشورهای غیر اتحادیه اروپا دریافت نمیشود فقط تنها برابر با ۱۸ یورو بابت پرداخت بیمه اخذ می شود. جهت دوره‌ های آمادگی نیز در هر ترم دانشجو باید ۱.۱۸۰ یورو پرداخت کند.

موضوعاتی از این قبیل موجب شده است دانشجویان زیادی اتریش را به عنوان نخستین گزینه جهت ادامه تحصیل پزشکی انتخاب کنند. از طرفی نیز شما با ورود به دانشگاه‌ های این کشور می‌ توانید رشته‌ های مختلف مانند داروسازی، پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و غیره را تجربه کنید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تحصیل پزشکی در اتریش را بررسی کردیم. آنچه که موجب تمایز تحصیل پزشکی در اتریش نسبت به دیگر کشورها شده است، این است که دانشجو در کنار تحصیل در دانشگاه‌ های بسیار معتبر و با کیفیت این کشور می‌ تواند از شرایط ایده‌ آل و کیفیت بالای زندگی در آنجا نیز برخوردار باشد و اگر شرایط دریافت بورسیه را داشته باشد، می‌ تواند تحصیل رایگان در اتریش را نیز تجربه کند.

در نتیجه، تحصیل پزشکی در اتریش می‌تواند یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین‌المللی باشد، به ویژه برای کسانی که به دنبال یک فرصت تحصیلی با کیفیت و هزینه‌های معقول هستند. با ارائه تحصیلات رایگان به دانشجویان از کشورهایی مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرایط مالی مناسب برای دیگر دانشجویان بین‌المللی، اتریش به عنوان یک مقصد جذاب برای تحصیل پزشکی شناخته می‌شود.

همچنین، وجود دوره‌های آمادگی زمستانی آلپ و مبالغ معقولی برای بیمه و هزینه‌های دیگر، این فرصت را برای دانشجویانی که به دنبال تجربه تحصیلی در یک محیط زیبا و فرهنگی متنوع هستند، توجیه می‌کند. به طور کلی، تحصیل پزشکی در اتریش می‌تواند یک تجربه مفید و ارزشمند برای دانشجویان بین‌المللی باشد که به دنبال یادگیری در یک سیستم آموزشی برجسته و امکانات به روز هستند.

تیم اپلای 118 یکی از قدیمی‌ترین موسسات در زمینه اعزام دانشجو به اتریش و رومانی است که سابقه‌ی درخشانی در این زمینه دارد و می‌تواند شما را در تمامی مراحل به بهترین شکل راهنمایی و مشاوره دهد تا بتوانید مهاجرت تحصیلی را آسان‌تر تجربه کنید.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها