در جواب این سوال که چرا دانشگاه میلان ایتالیا معروف است باید گفت…

این موسسه‌ی آموزش دولتی در کشور ایتالیا حدود سال ۱۹۲۴ تاسیس شده است. ساختمان اصلی دانشگاه در شهر میلان و در داخل یک پردیس شهری واقع است؛ «دانشگاه میلان» از دانشگاه‌های برجسته‌ در اروپا برای بهره‌وری علمی قلمداد شده است. دانشگاه فوق از بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها در منطقه میلان می‌باشد که تقریباً ۵۱۴۵۸ دانشجو داشته است. از این تعداد ۴۴۴ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و ۹۸۰ دانشجو در مقاطع دکترا در حال تحصیل می‌باشند.

«دانشگاه میلان» در میان دانشگاه‌های دیگر کشور ایتالیا، تنها دانشگاهی می‌باشد که عضو ایتالیایی * اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا * می‌باشد. به همین جهت است که از برترین دانشگاه‌ها در ایتالیا به حساب می‌آید. رشته‌های پزشکی و علوم انسانی از مرکز آموزشی اولیه این دانشگاه هستند. در سال ۱۹۶۰میلادی اصلاحات خوبی در این دانشگاه صورت گرفته و با افزایش یافتن تعداد دانشکده‌های دانشگاه میلان، تعداد دانشجوهای متقاضی تحصیل در دانشگاه میلان به صورت حتمی افزایش پیدا کرده است. دانشجوهایی که در این دانشگاه تحصیل می‌نمایند از مزایای خیلی خوبی برخوردار می‌باشند.

حتما تابه حال از خودتان باید پرسیده باشید که شهر میلان چگونه شهری است و چه خصوصیتی دارد؟!

شهر میلان «پایتخت لومباردی» 1.3 میلیون جمعیت داراست. میلان بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور ایتالیا با کارخانه و بخش‌های گوناگون صنعتی می‌باشد. شهر میلان همواره مکانی سرشار از هنرمندان مشهور در رشته های مختلف بوده. مجموعه‌ی خاصی از کلیسا و بناهای تاریخی حایز اهمیت در این شهر واقع هستند. میلان پایتختی مختص طراحان، هنرمندان، عکاس‌ها بوده است. شهر میلان یک مرکز باستانی با ساختمان‌ها و کاخ‌های مرتفع و جالب توجه دارد. به همین سبب خیلی از مردم از سرتاسر جهان فقط محض تماشای میلان به کشور ایتالیا قدم می‌گذارند. آب و هوای میلان غالباً مدیترانه‌ای می‌باشد. در شهر میلان هوا نسبتاً معتدل ولی مه آلود هست و دمای آن از صفر تا هشت درجه‌ی سانتی گراد می‌باشد. فصل تابستان در این شهر خیلی مرطوب می‌شود. دما در فصل تابستان از 14 تا 29 درجه سانتی گراد متغییر می‌تواند باشد.

شیوه های آموزشی در کشور ایتالیا با دیگر کشورهای اروپایی تمایزی ندارد؛ هرچند دانستنش ضرر ندارد!

همانطور که گفتیم دانشگاه میلان، برترین دانشگاه کشور ایتالیا است و در بیش‌تر رتبه بندی های بین المللی جا دارد. ارائه‌ی آموزش باکیفیت بالا در همه‌ی سطح‌ها و در طیف وسیعی از رشته ها باعث شهرت هرچه بیش‌تر دانشگاه میلان شده. در طول سال‌های اخیر، دانشگاه میلان موفق شده که ترکیبی حرفه‌ای از سنت و نوآوری در آموزش را تلفیق کند. دانشگاه میلان با این شیوه، با رشد بالای نیازهای جامعه خود را سازگار کرده است. ارتباط میان رشته ای و ارائه رشته های گوناگون، باعث به وجود آمدن صف طویل تقاضا کننده های تحصیل در دانشگاه میلان شده. همچنین پلن‌های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی، علاوه‌بر زبان ایتالیایی، از دیگر دلیل‌های محبوبیت این دانشگاه شده است. از طرف دیگری، طیف وسیعی از صلاحیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه میلان و روابط آن‌ها با جهان تجارت از برترین موسسه های بین المللی از منظر بهره وری علمی، دانشگاه را به منبعی ماثر در زمینه‌ی اقتصادی و اجتماعی کشور ایتالیا بدل کرده است.

دانشگاه میلان در رتبه بندی های جهانی در چه رده هایی قرار گرفته به شرح زیر است:

۱) رتبه‌ی 155 میان بهترین دانشگاه های جهان،

۲) رتبه‌ی 62 میان بهترین دانشگاه های قاره‌ی اروپا،

۳) رتبه‌ی 4 در میان بهترین دانشگاه های بین المللی کشور ایتالیا،

۴) رتبه‌ی 44 در علوم کشاورزی،

۵) رتبه‌ی 154 در زیست شناسی و بیوشیمی،

۶) رتبه‌ی 66 در قلب و عروق،

۷) رتبه‌ی 260 در شیمی،

۸) رتبه‌ی 62 در پزشکی بالینی،

۹) رتبه‌ی 518 در مهندسی،

۱۰) رتبه‌ی 234 در محیط زیست/اکولوژی،

۱۱) رتبه‌ی 98 در ایمنولوژی آلرژی،

۱۲) رتبه‌ی 26 در ریاضیات،

۱۳) رتبه‌ی 182 در میکروب شناسی،

۱۴) رتبه‌ی 152 در زیست شناسی مولکولی و ژنتیک،

۱۵) رتبه‌ی 106 در علوم اعصاب

رتبه 78 در آنکولوژی،

۱۶) رتبه‌ی 48 در داروشناسی و سم شناسی،

۱۷) رتبه‌ی 158 در فیزیک،

۱۸) رتبه‌ی 189 در علوم گیاهی و دامی،

۱۹) رتبه‌ی 226 در روانپزشکی و روانشناسی،

۲۰) رتبه‌ی 306 در علوم اجتماعی و بهداشت،

۲۱) رتبه‌ی 73 در علوم فضایی،

۲۲) رتبه‌ی 75 درجراحی عمومی،

خوب است راجب هزینه های تحصیل در این دانشگاه هم باخبر است؛ همچنین هزینه‌های یک زندگی دانشجویی در شهری مانند میلان…

همانطور که مستحضرید دانشگاه میلان یک دانشگاه دولتی بوده و بنابراین برای تحصیل در این دانشگاه، شهریه نسبتا کمی نیاز است که پرداخت کنید. البته برای دانشجوهای بین‌المللی، هزینه های ثبت نام ضمن توجه به تابعیت دانشجو متفاوت خواهد بود. این هزینه وابسته به رشته‌ی مدنظر متغییر بین 500 تا 6000 یورو در هر سال تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد. شایان ذکر است دانشگاه میلان بورسیه های تحصیلی و بودجه های ویژه ای مثل خدمات اقامت هم به برخی دانشجوها ارائه می‌کند. اما می‌رسیم به هزینه‌ی زندگی در شهر میلان، که بایست گفت نسبت به دیگر شهرها کمی بالا بوده است. هزینه‌های زندگی در این شهر رقمی حدود 850 تا 1450 یورو در ماه می‌تواند باشد.

حتما تا الان برایتان سوال پیش آمده که در اصل برای ثبت نام در این دانشگاه چه مدارک و مزیت‌هایی باید داشته باشیم…

۱) ارائه‌ی مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان؛

۲) ارائه‌ی مدارک تحصیلی کارشناسی، برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد؛

۳) ارائه‌ی مدرک اثبات توانایی پوشش هزینه‌های زندگی در کشور ایتالیا؛

۴) ارائه‌ی گواهینامه معتبر جهت اثبات دانش زبان انگلیسی یا ایتالیایی؛

در رابطه با بورسیه های تحصیلی به طور کلی بورسیه های تحصیلی در کشور ایتالیا دو دسته می‌باشند:

_بورسیه‌ی دانشگاهی: این نوع بورسیه بر پایه ۱.رزومه علمی اشخاص، ۲.سطح سواد دانشجو، ۳.معدل او همچنین ۴.مقاله هایی که از او در نشریات معتبر منتشر شده، به او تعلق خواهد گرفت. این بورسیه فقط مختص دانشجوهای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد. قیمت این بورس به مقاطع و شرایط دانشجو وابسته است. در دانشگاه میلان هم مثل تعداد دیگری از دانشگاه های کشور ایتالیا، این بورسیه به صورت بورسیه‌ی کامل و یا بورسیه جهت پوشش دادن قسمتی از هزینه های دانشجوها قابل ارائه شدن است.

_بورسیه‌ی استانی: وزارت امور خارجه کشور ایتالیا سالیانه برای دانشجوهای بین‌المللی، بورسیه‌ای در نظر گرفته است. این  بورسیه های استانی با اسم بورس دی‌اس‌یو شناخته شده است. بورسیه های دی‌اس‌یو توسط اداره‌ی بورسیه هر استان و در همه‌ی مقاطع به اشخاص تعلق می گیرد. کسانی که دارنده این نوع بورسیه باشند، از هزینۀ ثبت نام و هزینه‌های مربوط به دانشگاه، معاف خواهند بود. شروط دریافت این بورسیه نشان دادن فیش حقوقی خانواده‌ی دانشجوی محترم و میزان درآمد شخص دانشجو است. گفتنی است دانشجوهای ایرانی هم قادر هستند از این بورسیه تحصیلی استفاده نمایند. گرفتن این بورسیه برای مقاطع دکترا اصولاً با دارا بودن معدل بالا و رزومه‌ی خوب امکان پذیر خواهد شد.

چه دلایلی وجود دارد که شما به عنوان یک دانشجو باید میلان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید؟

۱)زندگی در شهر میلان در بین خلاقیت و نوآوری، همواره در مد و طراحی، به عنوان یک پایگاه هم در کشور ایتالیا و هم در جهان شناخته است. شهر میلان به هنرهای منحصر به فرد و آموزشگاه های موسیقی شناخته شده و جذاب ترین مقصد ممکن برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می‌آید. دلیل اصلی آن هم دانشجوهای علاقمند به تجارت یا صنعت مد می‌تواند باشد.

۲)دانشگاه میلان یک دانشگاه چند رشته ای است و با دارا بودن 10 حوزه‌ی تحصیلی و 130 برنامه‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد یک پیشنهاد مناسب تحصیلاتی ارائه خواهد داد. این دانشگاه دوره های میان رشته ای  را جهت درک و مقابله با دنیای در حال تغییر ارائه می‌دهد.

۳)وجود بیمارستان‌های آموزشی بسیار حرفه ای مخصوص دانشجوهای پزشکی در این شهر یک نقطه قوت فوق‌العاده به حساب می‌آید. مهارت بالینی و تحقیقاتی قوی، دانشجوهای پزشکی میلان را از کلاس درس به مهم‌ترین بیمارستان‌های منطقه منتقل خواهد کرد.

۴)کتابخانه و پایگاه های داده و بایگانی آنلاین در این دانشگاه موجود است. مجموعه‌ی کتاب دانشگاه میلان از غنی ترین مجموعه های کتاب در اروپا می‌باشد. این مجموعه‌ی کتاب در چهل و هفت کتابخانه نگهداری شده و همچنین درباره منابع همه‌ی منابع غنی این کتابخانه ها، از کتاب‌های درسی تا مجلات علمی گرفته با تنها یک کلیک در دسترس دانشجوها قرار خواهد گرفت.

۵)دانشگاه میلان شبکه‌ی توافق نامه های بین المللی است. برای ۱.مطالعه، ۲.پذیرفتن تحقیق، ۳.کار روی پایان نامه و فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه میلان شبکه‌ی قدرتمندی با دانشگاه های موجود در اروپا و جهان داشته است.

۶)اعتبار پژوهش های اروپایی را دارا است. دانشگاه میلان، فقط عضو ایتالیایی اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا است که رتبه بالایی در لیست های بین المللی دارد. از طرفی دیگر، بودجه حایز اهمیتی ازجمله کمک هزینه های شورای تحقیقاتی اروپا جهت تحقیقات چندرشته ای به دانشگاه میلان اختصاص داده شده است.

۷)مرکز تحقیقاتی و تجاری دانشگاه میلان انواع آزمایشگاه های تحقیقاتی را در دسترس دانشجوها و همچنین شهروندان قرار داده. دانشگاه میلان همچنین سه باغ گیاه شناسی دارد که یکی از آن‌ها تقریبا به سال 1777 مربوط می‌شود. این سه باغ ذکر شده هم برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی  استفاده می‌شود.

۸)دانشگاه میلان دانشگاهی سرزنده است. دانشگاه میلان فضای آموزشی و دانشجویی پویا و پر شوری متشکل از چند فرهنگ دارد. بعلاوه آن، افتخارهای ورزشی، پروژه های علمی گسترده، تعهد به انتشار علمی و غیره، بی شک دانشگاه میلان را به مکانی خاص بدل کرده.

۹)راهنمایی مناسب و پشتیبانی از ثبت نام گرفته تا استخدام را برعهده خواهند گرفت. دانشگاه میلان به دانشجوها فرصت کارآموزی هم خواهد داد که به آینده شغلی آنها کمک ویژه‌ای می‌کند. دانشگاه میلان از دانشجوهای خود با ۱.بورس تحصیلی، ۲.مزایا، ۳.خدمات، ۴.مطالعه و کاریابی و غیره حمایت خواهد کرد. این دانشگاه با برگزاری رویداد و نمایشگاه ها، به دانشجوها برای استخدام یاری می‌رساند.

۱۰)میراث فرهنگی که دانشگاه دارد. دانشگاه میلان به عنوان یک مرکز آموزشی با قدمت کهن میراث فرهنگی و هنری چشمگیر و جذابی دارد. دانشگاه میلان شامل بناهای فوق‌العاده تاریخی، مجموعه های موروثی و باغ های گیاه شناسی و رصدخانه‌های قدیمی بررا به سفارش ماریا ترزا از اتریش می‌باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها