یکی از کشورهای اروپایی برای مهاجرت کشور اتریش می باشد که همواره گزینه مناسبی برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی و زندگی در خارج را دارند بوده است.

یکی از دلایلی که افراد کشور اتریش را به عنوان گزینه مناسب برای مهاجرت انتخاب می کنند دریافت اقامت آسان این کشور است، به گونه ای که شما باید اعلام خود حمایتی کنید یعنی اینکه باید با روش هایی ثابت کنید که می توانید از پس هزینه های زندگی خود بر بیاید در این صورت می توانید اقامت اتریش را بدون مجوز کاری کسب کنید.

استقبال افراد از کشور اتریش برای مهاجرت بسیار زیاد است به دلیل اینکه با مهاجرت به کشور اتریش می توانید از امکانات یک زندگی اروپایی بهره مند شوید و سطح بالایی از رفاه اجتماعی و همچنین سیستم بهداشت و درمان فوق العاده پیشرفته را در کشور اتریش تجربه کنید.

کشور اتریش کشوری چهار فصل است که از لحاظ شرایط آب و هوایی بسیار شرایط فوق العاده ای دارد و همچنین مردمان این کشور بسیار خونگرم هستند که باعث می شود شرایط برای متقاضیان مهاجرت به این کشور بسیار شیرین و دلچسب باشد.

همانطور که اشاره کردیم کشور اتریش یکی از کشور های فوق العاده برای وجود جاذبه های گردشگری اش است. مردم کشور اتریش اصلاً دوست ندارند که به اتومبیل وابسته باشند و ساعت‌های زیادی را در ترافیک بمانند آنها معتقدند که زندگی بسیار سالم‌تری با پیاده روی خواهند داشت و ترجیح می‌دهند به جای نوشابه مقدار زیادی آب بنوشند و غالباً تلویزیون تماشا نمی کنند.

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده کشور اتریش سیستم آموزشی این کشور است که کشور اتریش را از سایر کشورهای اروپایی متمایز میکند. در این کشور آموزش بر پایه تدریس های عملی و تئوری ارائه می شود تا دانشجویان و دانش آموزان بتوانند مهارت ها و تخصص های لازم برای ورود به محیط های کاری را کسب کنند.

اگر بخواهیم کشور اتریش را با سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که در این کشور هزینه های زندگی نسبت به سایر کشور ها پایین تر است و شرایط مناسبی برای زندگی در این کشور فراهم شده است، همچنین پایین بودن نرخ بیکاری سبب میشود که افراد در بدو ورود موفق به پیدا کردن شغل مورد نظر خود شوند و اشتغال را از همان بدو ورود آغاز کنند و به درآمد برسند.

همچنین در نظر داشته باشید که کشور اتریش نسبت به جمعیت خود از توان اقتصادی بالایی برخوردار است و همچنین طبق آمار بانک جهانی کشور اتریش بعد از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن رتبه هفت ثروتمندترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است.

شاید جالب باشد که بدانید نرخ بیکاری در کشور اتریش حدود ۷ درصد می باشد که نسبت به سایر کشورهای اروپایی درصد پایین تری دارد.

کشور اتریش مقر سازمانهای بین المللی مثل سازمان ملل متحد، اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌باشد و پایتخت این کشور یعنی وین دارای فرصت‌های شغلی فوق العاده برای مهاجرین به این کشور است.

پایتخت کشور اتریش شهر وین است که در سال‌های اخیر دارای بالاترین استاندارد زندگی جهانی بوده است و همواره جزو بهترین شهرهای دنیا برای مهاجرت و زندگی بوده است.

یکی دیگر از مزیت های بسیار فوق العاده در مهاجرت به اتریش این است که می توانید در یک کشور اروپایی با امکان تردد آزادانه در کشورهای عضو شینگن بهترین مهاجرت را داشته باشید.

دین مردم کشور اتریش کاتولیک می باشد که البته سه و نیم درصد آنها آنجلیست هستند. در این کشور جمعیت مسلمانان حدود ۴.۲ دهم درصد بوده که امروزه به حدود ۷ درصد رسیده است.

کمتر از نیم درصد جمعیت جامعه اتریش مربوط به مذاهبی مثل بودائیسم، هندوئیسم و یهودیت است.

جنبش کارگری در کشور اتریش از قدرت زیادی برخوردار است و می‌تواند تاثیر زیادی بر حزب های کارگری بگذارد.

کشور آلمان یکی از شریکان مهم تجاری کشور اتریش است که این موضوع باعث می‌شود نسبت به تغییرات سریع در اقتصاد آلمان، کشور اتریش نیز آسیب پذیر باشد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور اتریش جزو اولین کشورهایی بود که دولت موقت ایران را به رسمیت شناخت. در این کشور پس از اتمام جنگ جهانی دوم تاکنون جمهوری فدرال برقرار بوده و رئیس جمهور این کشور توسط مردم این کشور انتخاب خواهد شد.

اگر قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارید لازم است در نگاهی کوتاه با این کشور آشنا شوید تا بدانید که آیا مقصد مناسبی را برای مهاجرت انتخاب کرده اید یا خیر..

کشور اتریش یک کشور اروپایی است که در اروپای مرکزی واقع شده و در میان کوههای آلپ است. پایتخت این کشور شهر وین و زبان رسمی این کشور آلمانی است چرا که این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک در تماس و هم مرز است.

همچنین این کشور از شرق با اسلواکی و مجارستان و از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین هم مرز میباشد.

جمعیت فعلی کشور اتریش حدود ۹۰۵۹۶۴۴ نفر می باشد و تراکم جمعیت این کشور در هر کیلومتر حدود ۱۰۹ نفر است.

مساحت کل کشور اتریش حدود ۸۲ هزار و ۴۰۹ کیلومتر مربع است.

امید به زندگی در این کشور ۸۲.۱ سال و متوسط سنی جمعیت کشور اتریش ۴۳.۵ سال است و طبق آمار سازمان بهداشت جهانی همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم سیستم بهداشت و درمان اتریش جزء ۱۰ سیستم بهداشتی برتر دنیا است.

سرانه تولید ناخالص در این کشور حدود۵۳۸۷۹ دلار میباشد.

تاریخ به عضویت درآمدن سازمان ملل این کشور ۱۴ دسامبر سال ۱۹۵۵ بود.

شاید جالب باشد که بدانید کشور آلمان و کشور اتریش به لحاظ مهاجرتی شباهت های بسیار زیادی به هم دارند بنابراین توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور اتریش ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید این دو کشور را از لحاظ مهاجرتی از یکدیگر تفکیک کنید و تصمیمات بهترین برای مهاجرت خود بگیرید پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راه های مهاجرت به کشور اتریش

یکی از متداول ترین سوالاتی که متقاضیان مهاجرت به اتریش می پرسند این است که راه های مهاجرت به این کشور کدامند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که راه های مختلف و متعددی برای مهاجرت به اتریش وجود دارد که بسته به شرایط،  افراد می توانند از هر راهی که برای آنها راحت تر است اقدام به مهاجرت به کشور اتریش کنند.

در ادامه راه های مهاجرت به کشور اتریش را خواهیم گفت که می توانید برای مهاجرت به کشور اتریش از یکی از راه های زیر اقدام کنید:

مهاجرت به کشور اتریش از طریق کار

مهاجرت به کشور اتریش از طریق اخذ تابعیت و از طریق تولد

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کشور اتریش از طریق ویزای هنرمندان

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

مهاجرت به کشور اتریش از طریق پناهندگی

مهاجرت به اتریش از طریق کار

هدف اصلی این مقاله بررسی تمام اقداماتی است که برای مهاجرت به اتریش از طریق کار لازم است که انجام دهیم.

اگر شما عزیزان قصد مهاجرت به اتریش از طریق کار را دارید در این قسمت از مقاله همراه ما باشید.

یکی از راه های اقدام برای مهاجرت به اتریش مهاجرت از طریق کار در اتریش است که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می توانند با اخذ ویزای کار در اتریش یا ویزای جستجوی کار در اتریش که همان جاب سیکر نام دارد وارد کشور اتریش شوند.

از مزایای فوق العاده مهاجرت کاری به اتریش می توان به پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور اشاره کرد و این به این معنی است که مردم کشور اتریش بیکاری کمتری را تجربه خواهند کرد. یکی دیگر از مزیت های مهاجرت کاری به این کشور مطلوب بودن حقوق ها و دستمزد هاست که نشان می دهد فردی که در این کشور مشغول به فعالیت است از لحاظ دستمزد در مضیقه نخواهد بود.

درباره این ویزا باید بدانید که مدت اعتبار این میزان حدود ۶ ماه است به شخصی که این ویزا را دارد اجازه داده می‌شود تا در کشور اتریش اقامت بگیرد و به صورت قانونی به دنبال کار باشد.

اگر در مدت این ۶ ماه پیشنهاد کاری از یک شرکت معتبر دریافت کرده باشید می توانید کارت قرمز-سفید- قرمز را دریافت کنید.

لازم است که در این قسمت با کارت قرمز- سفید- قرمز در کشور اتریش آشنا شوید.

شخصی که موفق به دریافت کارت قرمز سفید قرمز شده است در واقع مجوز ترکیبی از اجازه کار و اقامت را به مدت دو سال دریافت کرده است و میتواند با کارفرمای مشخص شده شروع به کار کند.

شاید برای شما سوال باشد که چه اشخاصی می توانند موفق به دریافت کارت قرمز سفید قرمز شوند که در این مقاله به این دسته افراد اشاره خواهیم کرد.

افرادی مثل نیروهای متخصص، صاحبان کسب و کار، نیروهای کار خود اشتغال، اشخاصی که فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر کشور اتریش هستند، نیروی کار متخصص در مشاغل مورد نیاز کشور اتریش، کارگران کلیدی از جمله افرادی هستند که می توانند موفق به کسب کارت قرمز سفید قرمز کشور اتریش شوند.

اما به جز کارت قرمز سفید قرمز کشور اتریش کارت دیگری وجود دارد به اسم کارت قرمز سفید قرمز پلاس اتریش که نسخه های ارتقا یافته تر از کارت قرمز سفید قرمز می باشد.

افرادی که موفق به دریافت کارت قرمز سفید قرمز پلاس در کشور اتریش شده‌اند در واقع به نوعی اجازه دسترسی نامحدود به بازار کار را دارند و اعضای خانواده این افراد می توانند برای تمدید مجوز اقامت خود درخواست کارت قرمز سفید قرمز پلاس اتریش را کنند. کارت قرمز سفید قرمز پلاس اتریش حدود یک سال اعتبار دارد و برای یک دوره یک ساله صادر می شود.

در واقع این کارت را مثل کارت قرمز سفید قرمز اتریش به اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می دهند تا بتوانند اجازه اقامت در اتریش را داشته باشند.

در این سیستم کارت دیگری وجود دارد به نام کارت آبی اتحادیه اروپا که در واقع سیستمی مبتنی بر شایستگی است و دریافت این کارت می‌تواند روند مهاجرت را برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا راحت تر کند.

افرادی که موفق به کسب کارت آبی اتحادیه اروپا شدن با دارا بودن این کارت می توانند زمان اخذ اقامت اتریش را از ۵ سال به سال کاهش دهند.

چه کسانی می توانند کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت کنند؟ افرادی می توانند موفق به دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا شوند که حداقل حدود یک سال در اتریش کار کرده باشند و درآمد حاصل از کارشان حدود۶۶۰۰۰ هزار یورو در سال بوده باشد. این افراد می‌توانند برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست بدهند.

یکی از روشهایی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم اخذ ویزای کاری کشور اتریش از طریق دریافت پیشنهاد کار می باشد. در این روش نیازی به طی کردن مراحل اخذ ویزای کاریابی ندارید و اگر بتوانید با داشتن رزومه مناسب نظر کارفرمای اتریشی را برای استخدام جلب کنید قطعاً مسیر ساده‌تری را پیش رو دارید.

بهترین روش جاب آفر نیز گفته می‌شود و در این روش کارفرمایی اتریشی به مدت سه ماه در کشور اتریش و پس از آن حدود سه ماه دیگر در محدوده کشورهای عضوEU عنوان شغلی مدنظر را آگهی میکند و حدود ۶ ماه در جستجوی نیروی انسانی واجد شرایط است.

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق کار

اگر قصد مهاجرت به کشور اتریش از طریق کار را دارید معمولاً در کشور اتریش استخدام نیروی کار خارجی با در نظر گرفتن دو حالت انجام میشود:

● برخوردار بودن متقاضی از مهارت سطح بالا

● کمبود نیروی انسانی دارای شرایط خواص برای شغل مورد نظر در کشور اتریش

در حالت اول اگر شما رزومه مناسبی از دانش و تخصص در سطح بالا داشته باشید به خصوص آن دسته از مهارت هایی که پرطرفدار هستند و افراد کمتری برای آنها واجد شرایط اند می توانید استخدام شرکت های خارجی بزرگ و پیشرفته شوید.

در حالت دوم اگر شما برای شغلی که پرطرفدار است و نیروی انسانی کافی برای آن وجود ندارد درخواست دهید، کشور اتریش به دنبال پیدا کردن نیروی انسانی کافی برای آن شغل است و به احتمال بسیار زیاد شما را استخدام خواهد کرد.

برای کسب موفقیت در مسیر مهاجرت به اتریش از طریق کار حتماً باید مدارک کامل و بی نقصی را به سفارت این کشور تحویل دهید که رعایت این نکته بسیار پر اهمیت است و علی رغم سادگی این مسئله، این مسئله بسیار حساس و پر امنیت از چرا که وجود هر مشکل حتی مشکلات کوچک در مدارک ارائه شده می تواند سبب عدم پذیرش درخواست اخذ ویزا شود.

از مدارک مهم برای مهاجرت کاری به اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گذرنامه معتبر

ارائه مدارک شناسایی و مدارک هویتی معتبر مثل شناسنامه و کارت ملی

فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار اتریش

دو عدد عکس۳×۴ که در مدت ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد

درخواست کارفرمای اتریشی

سند تمکن مالی

ارائه اجاره نامه یا سندی مبنی بر رزرو اقامت در کشور اتریش

ارائه مدارک بیمه سلامت و پوشش خطرات

یکی از نکاتی که شاید کمتر به آن توجه می شود این است که شخص متقاضی برای اثبات هر ادعایی که در فرم درخواست ویزای شغلی کشور اتریش مطرح کرده است حتماً باید سند رسمی و معتبری را ارائه دهد. برای مثال سندهای معتبری  باید برای مهارت های زبانی، توصیه نامه ها و سابقه کار ارائه دهد.

توجه کنید که با ارائه مدارک بی نقص از جانب شما به سفارت اتریش و دریافت حد نصاب امتیاز لازم از سیستم امتیازی کشور اتریش قطعاً بدون مشکل خاصی موفق به دریافت ویزای کاری اتریش خواهید شد.

اگر در این حین دچار مشکلاتی مثل عدم موافقت با درخواست و بروز خطا در انجام فرآیندها شدید می توانید اعتراض کنید و درخواست کنید که مجددا به پرونده مهاجرت شما به کشور اتریش از طریق کار و رسیدگی کنند.

یکی از موضوعات بسیار مطرح و ویژه در بحث مهاجرت کاری به کشور اتریش مهاجرت از طریق شغل هایی مثل پزشکی و پرستاری است که در ادامه در رابطه با این دو شغل برای مهاجرت کاری به کشور اتریش صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید شغل پزشکی در سرتاسر دنیا یک شغل بسیار پرطرفدار و معتبر و حرفه ای است که در همه جای دنیا طرفداران خود را دارد و کشور اتریش از این قاعده جدا نیست.

همانطور که گفتیم این سیستم بهداشت کشور اتریش جزو ۱۰ کشور برتر از معین کشور توجه ویژه‌ای را برای جذب پزشکان خارجی دارد و همچنین طرح هایی را در نظر دارد تا بتواند از مهارت و تخصص ارزشمند پزشکان در ارائه خدمات به شهروندان اتریشی بهره مند شود.

رشته پرستاری که از شاخه های پیراپزشکی محسوب می شود در در سال های اخیر بسیار شغلی پر طرفدار و پر تقاضا در کشور های اروپایی بوده است و حتی قبل از بحران پاندمی کرونا کشورهای زیادی درخواست برای جذب پرستار از کشورهای خارجی را داشتند.

امتیاز بندی مهاجرت کاری به کشور اتریش

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم می توانید برای مهاجرت کاری به کشور اتریش از دو مسیر جاب سیکر یا جاب آفر اقدام کنید اما فارغ از اینکه کدام یک از این دو مسیر برای شرایط شما مناسب است باید بدانید که یکی از شرط های مهم و لازم برای مهاجرت کاری به اتریش عبور از یک چالش بسیار مهم است که به آن سیستم امتیازی مهاجرت کاری به کشور اتریش خواهند گفت.

اگر بخواهیم به صورت مفصل تر سیستم امتیازی مهاجرت کاری به کشور اتریش را بررسی کنیم باید بگوییم که برای کسب موفقیت در مسیر مهاجرت به کشور اتریش از طریق کار در ابتدا باید یک فراینده احراز صلاحیت را پشت سر بگذارید.

در اصل شما این فرایند را برای کسب پیش نیاز اشتغال و اقامت در کشور اتریش طی خواهید که صلاحیت و مورد ارزیابی قرار دادن این صلاحیت از طریق یک ساز و کار خاص که همان سیستم امتیازی مهاجرت کاری کشور اتریش است مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرقی ندارد که از کدام را برای مهاجرت کاری به اتریش اقدام کرده باشید، شما حتماً باید موفق به کسب حد نصاب لازم از این سیستم امتیازی شوید. سیستم امتیازی مهاجرت کاری کشور اتریش از المان های مختلفی تشکیل شده که هرکدام بارم و نمره مشخصی دارند که با یکدیگر متفاوت است.

در کشور اتریش افرادی که از مهارت بالایی برای مشاغل پر طرفدار برخوردار هستند کارکنان ماهریاSkilled گفته میشود و افرادی که از طریق تخصص واجد شرایط مهاجرت به کشور اتریش میشوند کار کنان Highly Qualified گفته میشود.

در این سیستم امتیازی برای کارکنان Highly Qualified تقریبا ۱۰۰ امتیاز وجود دارد که افراد باید بتوانند حداقل از ۱۰۰ امتیاز ۷۰ امتیاز بگیرند.

گفته می شود تحت شرایط خاصی کسب نمره ۶۵ هم می تواند برای قبولی کافی باشد. تحصیل کردگان در رشته‌هایی مثل مهندسی برق قدرت، برق مخابرات و برق الکترونیک، رشته فیزیک، رشته اقتصاد، رشته مکانیک، رشته مدیریت بازرگانی، رشته کامپیوتر و… می ‌توانند از این شرایط و مزیت فوق العاده  استفاده کنند.

اما در این سیستم کارکنان Skilled برای دریافت احراز صلاحیت از ۹۰ امتیاز باید حداقل ۵۵ امتیاز را کسب کنند.

همانطور که گفتیم که از به حد نصاب لازم سیستم امتیازی مهاجرت به اتریش از طریق کارکنان  Skilledتا حدی آسانتر از کارکنان Highly Qualified است.

اگر مهارت هنری و دانش و تخصص و قابل قبولی را دارید می توانید از مهاجرت کاری به اتریش برای هنرمندان استفاده کنید که شرایط ویژه خود را دارد.

نحوه امتیاز دهی مهاجرت به اتریش از طریق کار

داشتن مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس ۲۰ امتیاز

ارائه مدرک دکترا ۴۰ امتیاز

داشتن لوح تقدیر یا ثبت اختراعات ۲۰ امتیاز

داشتن مدرک در رشته های فنی مثل کامپیوتر و زیر مجموعه رشته های علوم طبیعی ۳۰ امتیاز

انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی ۲۰ امتیاز

سوابق کاری شش ماه در اتریش ۱۰ امتیاز

سابقه کاری یا کار های مدیریتی ۲۰ امتیاز

داشتن مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی۵ امتیاز

سن ۳۵ سال ۲۰ امتیاز

سن ۴۰ سال ۱۵ امتیاز

سن ۴۵ سال ۱۰ امتیاز

داشتن مدرک تحصیلی ابتدایی در اتریش ۵ امتیاز

داشتن مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس از دانشگاه های اتریش ۱۰ امتیاز

مهاجرت کاری به کشور اتریش و میزان حقوق مشاغل مختلف در کشور اتریش

یکی از بحث های مهم در مهاجرت کاری به کشور اتریش میزان حقوق و دستمزدی است که افراد در مشاغل مختلف دریافت می کنند. باید بدانید که افراد ماهر و نیروهای متخصص در کشور اتریش قطعاً از حقوق و دستمزد بسیار مناسبی برخوردار می شوند. البته باید توجه کنید که نوع کار و درجه سختی شغل و همچنین نوع قرارداد و توافقی که با کارفرمایان اتریشی می بندید قطعاً در میزان حقوق و دستمزد شما تاثیر گذار خواهد بود.

در کشور اتریش شغل هایی مانند توسعه دهنده نرم افزار، مهندس،  مدیر، مدیر پروژه، معمار، مدیر توسعه تجارت و..از مشاغل بسیار پردرآمد در کشور اتریش هستند.

مهاجرت کاری به کشور اتریش و موسسات کاریابی در این کشور

شما با آشنایی با موسسات کاریابی در کشور اتریش می توانید به صورت آنلاین و با روشی راحت تر اقدام به پیدا کردن شغل مناسب خود کنید. وقتی با موسسات کاریابی آشنا می شوید دیگر لازم نیست به صورت حضوری اقدام به پیدا کردن کار کنید و می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی در سایت های کاریابی ثبت نام کنید و کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این موسسات از متقاضیان کار یا همان کارجویان دستمزد را دریافت نمی‌کنند و حق الزحمه خود را از کارفرمایان خواهند گرفت.

مهاجرت کاری به کشور اتریش و چگونگی پیدا کردن کار

اینکه پس از مهاجرت به کشور اتریش چگونه در این کشور شغل مناسب خود را پیدا کنیم یکی از موضوعات مهم و دغدغه فکری افراد و متقاضیان مهاجرت می باشد که در این قسمت از مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید امروزه روش های غیر حضوری برای پیدا کردن کار بسیار مرسوم شده‌اند که البته در کنار روش های حضوری میتوانیم اقدام به پیدا کردن کار در کشور اتریش کنیم.

اگر اقدام به پیدا کردن کار به صورت حضوری دارید باید مهارت ایجاد یک تعامل خوب بین خودتان و کارفرما را داشته باشید و اینکه حتماً به زبان انگلیسی و آلمانی تسلط کافی را داشته باشید تا بتوانید خیلی خوب است پس ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن درباره تخصص و مهارت خودتان بربیایید و خودتان را به کارفرما ثابت کنید.

اما اگر قصد پیدا کردن کار به صورت غیر حضوری و اینترنتی را دارید باید رزومه های علمی و سوابق کاری و تخصصی خود را برای موسسات کاریابی مختلف ارسال کنید و از آنها تقاضای شغل مناسب را داشته باشید. برای انجام این کار باید بتوانید به صورت خیلی محترمانه هر کارفرما ای را مورد خطاب قرار دهید و عکس های مناسب و رسمی را بر روی فرم رزومه خود اسکن کنید.

یکی دیگر از روش های غیرحضوری برای پیدا کردن کار در کشور اتریش استفاده از روزنامه ها هستند که آگهی های مشاغل مختلف را خواهند داشت و شما میتوانید با دنبال کردن روزنامه ها کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

مهاجرت به کشور اتریش و هزینه های زندگی در این کشور

در کشور اتریش قیمت مسکن تقریباً گرانتر از ایالات متحده آمریکا می باشد اما تقریباً ۱۰ درصد ارزان تر از کشور آلمان است و حدوداً ۳۰ درصد ارزانتر است کشور فرانسه است.

همانطور که میدانید در شهرها و استان‌های مختلف هزینه‌های زندگی متفاوت است اما به صورت کلی گزارش شده که وین و اینسبرک همواره جزء گرانترین شهرهای اتریش بوده‌اند و شهر های گراتس و کلاگنفورت جزء شهرهای بودند که هزینه های زندگی به نسبت شهرهای دیگر در آنها کمتر بوده است.

اگر قصد مهاجرت کاری به کشور اتریش را داشته باشید قطعاً یکی از ارزانترین راه ها و راحت ترین راه ها را انتخاب کرده‌اید.

چرا گفته می شود که هزینه های مهاجرت کاری به اتریش هزینه های کمی هستند و انتخاب این راه برای مهاجرت جز راحت ترین راه ها است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که شما در اقدام مهاجرت کاری به کشور اتریش پس از ورود به این کشور می توانید در شغل دلخواهتان کار را آغاز کنید و این باعث می‌شود که در همان ماه‌های ابتدایی ورودتان همه هزینه هایی که بابت اخذ ویزای کاری متحمل شده اید جبران گردد و همچنین به درآمد عالی برسید و بتوانید از پس هزینه های زندگی در کشور اتریش بر بیاید.

یکی از هزینه های مهمی که در کشور اتریش متحمل خواهید شد هزینه هایی هستند که بابت انجام فرآیندهای اداری و دولتی پرداخت خواهید کرد. البته هزینه های دیگری مثل دریافت خدمات از وکیل یا مشاور مهاجرتی هزینه های سنگینی هستند که در هنگام مهاجرت کاری به کشور اتریش متحمل خواهید شد.

چگونگی اقامت و اخذ تابعیت در مهاجرت کاری به کشور اتریش

بسیاری از افراد پس از مهاجرت کاری به کشور اتریش اقامت دائم و تابعیت این کشور را دارند.

اگر بتوانید از طریق جاب آفر و جاب سیکر شغل مورد نظر خود را پیدا کنید می توانید کارت اقامت دو ساله قرمز سفید قرمز را دریافت کنید و به مدت دو سال در این کشور اقامت داشته باشید. اگر مدت اعتبار این کارت به اتمام رسید و شما حدود ۲۱ ماه در این کشور کار کرده بودید موفق به دریافت اقامت سه ساله این کشور می شوید که با دریافت این اقامت می توانید در زمینه های مختلفی در کنار هر کارفرمایی شروع به کار کنید و پس از گذشت ۵ سال موفق به دریافت اقامت دائم اتریش خواهید شد.

معمولاً در سال های ششم به بعد می توانید برای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور اقدام کنید متوجه کنید در این روش باید در سال حداقل ۶ ماه را در کشور اتریش زندگی کرده باشید.

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور اتریش

یکی از آپشن های فوق العاده در کشور اتریش این است که دانشجویان در این کشور اجازه دارند به صورت نیمه وقت کار کنند و البته لازم به ذکر است که ساعات کاری با توجه به مقاطع تحصیلی متفاوت است. یعنی دانشجویان در این کشور می توانند با هزینه های بسیار کم مشغول به تحصیل شوند و ضمن تحصیل در این کشور شروع به کار نیمه وقت کنند.

تعداد ساعات کاری مجاز برای مقطع تحصیلی کارشناسی حدود ۲۰ ساعت کاری در هفته برای، مقطع کارشناسی ارشد حدود ۲۰ ساعت کاری در هفته و برای مقطع دکترا حدود ۳۰ ساعت کاری در هفته مشخص شده است که بسته به شرایط افراد ممکن است این اعداد تغییر کند.

شرایط کار پس از تحصیل در کشور اتریش

اگر در دانشگاه های معتبر کشور اتریش تحصیل کنید و فارغ التحصیل شوید قطعاً برای فارغ التحصیلان برتر شرایط کاری در این کشور دشوار نخواهد بود مخصوصاً زمانی که این افراد به زبان آلمانی مسلط شده باشند.

مزایا و معایب مهاجرت به کشور اتریش

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم کشور اتریش یکی از کشورهای شمالی اروپا می باشد که جزو جذاب ترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و سالانه افراد زیادی از سرتاسر دنیا اقدام به مهاجرت به کشور اتریش را دارند.

اما همانطور که میدانید در این مسیر مهاجرت ای مانند سایر مسیرهای مهاجرتی معایب و مزایای وجود دارد که لازم است متقاضیان مهاجرت به این کشور به منظور انتخاب آگاهانه مقصد مهاجرتی خود این مزایا و معایب را بدانند و نسبت به آنها آگاهی های لازم را داشته باشند.

از مزایای مهاجرت به کشور اتریش می توانیم به سطح بالای آموزش، کیفیت بسیار بالای زندگی، امنیت بسیار بالا، وجود جامعه ای شاداب، مراقبت های بهداشتی استاندارد و سطح بالا، وجود سیستم مجهز حمل و نقل عمومی و امکان طبیعت گردی  اشاره کنیم.

اما از معایب مهاجرت به کشور اتریش می توانیم به تعصب بالا بر روی زبان آلمانی توسط شهروندان این کشور، هزینه های بالای زندگی، متوسط درآمد تقریباً کم، قوانین سخت معدنی، سختی هماهنگی با شهروندان بومی و زمستان های سخت و طاقت فرسا اشاره کنیم.

آسان ترین راه برای مهاجرت به اتریش از طریق مهاجرت کاری

 

به‌طورمعمول آسان ترین راه مهاجرت به اتریش بستگی به شرایط افراد متفاوت است اما گفته می شود که آسان ترین راه مهاجرت به اتریش همان مهاجرت از طریق کار است. در واقع یکی از ارزانترین راه های مهاجرت به کشور اتریش مهاجرت از طریق کار به این کشور است اما باید بدانید که این نوع مهاجرت نیز چندان کار راحتی نیست و سختی های خود را خواهد داشت. بنابراین گفته می‌شود که مهاجرت به کشور اتریش از طریق تحصیل شاید آسان ترین راه برای مهاجرت به این کشور باشد البته گفته می‌شود که اگر از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی برای مهاجرت به کشور اتریش اقدام کنید این دو نیز گزینه های خوبی هستند که می توانند مسیر را برای شما آسان تر کند تا بتوانید راحت تر برای مهاجرت به کشور اتریش اقدام کنید و نتیجه بهتری را بگیرید.

قوانین جدید کشور اتریش برای مهاجرت اتباع غیر اتحادیه اروپا

در قوانین جدید و سیستم جدید کشور اتریش می توانید اقامت کشور را از طریق کار بر اساس سیستم امتیاز بندی و بر اساس ویزای جستجوی کار به دست آورید.

اگر از طریق تحصیل اقدام کنید باید در رشته های کارآفرین باشید و بعد از تحصیل اجازه دارید که به عنوان یک کارآفرین نوآفرین میتوانید در یک منطقه شروع به کار کنید.

اگر امکانش وجود داشته باشد می توانید با یک شهروند خارجی که تابعیت کشور اتریش را دارد ازدواج کنید و اقامت این کشور را کسب کنید.

اگر هنرمند هستید فرصت فوق العاده ای دارید که به جای پر کردن فرم مربوط به ویزا های دیگر فرمی که متعلق به مهاجرت افراد خاصی هنرمندان میباشد را پر کنید و درخواست می دهید که هنرمند هستید. اگر چنین ویزایی را دریافت کنید میتوانید پس از چند سال زندگی در کشور اتریش اقدام به دریافت پاسپورت و اقامت دائم این کشور را داشته باشید.

بررسی تمام مشاغل و رشته هایی که دارای بازار کار مناسب در کشور اتریش هستند

در این قسمت از مقاله تمامی رشته ها و کارهایی که در کشور اتریش بازار خوبی دارند و از لحاظ مالی و اقتصادی نیاز به نیروی کار زیادی دارند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشاغلی مثل مهندسی برق به ویژه در شاخه های برق قدرت، انرژی های نو، اتوماسیون تکنسین های برق صنعتی و ساختمانی، ابزار دقیق، متخصصین آی تی در زمینه پردازش اطلاعات، امنیت، سخت افزار، مدیریت آی تی، مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، ماشین ابزار، طراحی، ساخت و تولید، برنامه نویسی، مدل سازی، تهویه مطبوع، مشاغل فنی مرتبط با ساختمان مانند معماری، مهندسی عمران، رشته های پرستاری، پزشکی، مراقبت از سالمند، مهندسی مخابرات، لوله کشی، تاسیسات صنعتی و ساختمانی جوشکاری، نجاری، تراشکاری، حسابداری و…از جمله مشاغلی هستند که در کشور پویایی مثل کشور اتریش بسیار پرطرفدار هستند و قطعاً اگر تخصصی در چنین رشته ها داشته باشید به راحتی موفق به پیدا کردن شغل مورد نظر خود خواهید شد.

کلام آخر

همانطور که دیدید در کل این مقاله اشاره کردیم که کشور اتریش کشورهای اروپایی است که دارای تاریخی پر فراز و نشیب بوده است و به دلیل نرخ بیکاری پایین و امکان تحصیل رایگان و امنیت شغلی مناسبی یکی از بهترین گزینه های مهاجرت برای افراد می باشد. برای مهاجرت کاری به کشور اتریش کافی است که در یک دوره مشخص با در نظر گرفتن تمام شرایط خودتان را برای مهاجرت کاری به این کشور اروپایی کاملاً آماده کنید. اگر قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارید توصیه می کنیم که از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تمکن مالی اقدام کنید و هرگز از طریق پناهندگی اقدام نکنید.

قطعاً روش هایی مثل اقدام از طریق کار و تحصیل روشهای بسیار مناسب هستند و در صورت دارا بودن رزومه خوب و شرایط مناسب بسیار آسان می توانید اقدام به مهاجرت به کشور اتریش کنید.

در این مقاله در رابطه با زندگی در اتریش و شرایط مهاجرت و همچنین هزینه ها و نکات مثبت و نکات منفی به این کشور صحبت کردیم و شما را با شرایط کار در این کشور آشنا نمودیم.

دانستن اینکه برای مهاجرت به کشور اتریش از طریق کار باید اقداماتی را انجام دهیم که شرایط را برای ما آسان تر کند و همچنین برای مهاجرت به این کشور اطلاعات مفید دیگری را نیز ارائه دادیم.

شما عزیزان می توانید سوالات مهم خود را در رابطه با مهاجرت به کشور اتریش از طریق کار و شرایط مهاجرت به این کشور در قسمت کامنت ها بپرسید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ مناسب بدهند.

امیدواریم که از مطالب این مقاله نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید با خواندن مطالب این مقاله انتخاب درست تری را برای مهاجرت داشته باشید و آگاهانه نسبت به مقصد مهاجرتی خود تصمیم بگیرید.

 سپاس که تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها