ایتالیا یکی از کشورهایی است که ما بسیار به سفر و نوشتن درباره آن علاقه داریم. یکی از پرسش‌های متداولی که درباره این کشور می‌پرسیم و آن هم یکی از پیچیده‌ترین آنها، مربوط به هزینه سفر به ایتالیا است.

به طور خلاصه، پاسخ کوتاه این است که در واقع هیچ پاسخی دقیق وجود ندارد، زیرا هزینه سفر به ایتالیا بسیار به عوامل مختلفی از جمله مدت زمان سفر، نوع اقامت، سبک زندگی در سفر، ترتیبات حمل و نقل و… بستگی دارد. اما این پاسخ به تنهایی به شما کمک کافی نمی‌کند، درست است؟

برای تخمین هزینه‌های سفر به ایتالیا، ما از تجربیاتی که در چندین سال سفر به این کشور به دست آورده‌ایم، استفاده می‌کنیم.

ما عمدتا به عنوان یک زوج سفر می‌کنیم، اما ایتالیا را در سفرهای خانوادگی چند نسلی و با دوستان نیز تجربه کرده‌ایم. تا کنون به 11 منطقه از کل 20 منطقه ایتالیا سفر کرده‌ایم و در طول چند سال گذشته، ما هر ماه یک ماه را در 3 شهر (فلورانس، بولونیا و رم) سپری کرده‌ایم. اما باید بگویم که سرعت سفرهای ما به این کشور همچنان بالاست.

از نظر هزینه، ما همیشه تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها کرده‌ایم، اما در عین حال، سعی کرده‌ایم تجربیات یکتایمان را در ایتالیا تجربه کنیم. اگرچه هر سفر به تنهایی منحصر به فرد است، اما ما فکر می‌کنیم این راهنما مبنای خوبی برای برآورد هزینه سفر به ایتالیا برای شما فراهم می‌کند.

بیایید تعدادی از اصول بودجه‌بندی ما را برای سفرهای به ایتالیا به اشتراک بگذاریم:

  1. همه این تخمین‌ها در دلار ارائه شده‌اند.
  2. ما فرض کرده‌ایم که سفر شما حداکثر ۳ هفته طول خواهد کشید.
  3. ما فرض کرده‌ایم که شما حداقل نیمی از زمان خود را در نقاط گردشگری معروف مانند رم و ونیز سپری خواهید کرد.
  4. این تخمین‌ها برای یک نفر هستند. اگر با همسفرانی سفر می‌کنید و هزینه‌ها را تقسیم می‌کنید، این می‌تواند به شما کمک کند که هزینه‌ها را کاهش دهید.

با توجه به این اصول بودجه‌بندی، تخمینی از هزینه‌های سفر به ایتالیا به شرح زیر است:

با بودجه: 50-70 دلار در روز

در این بودجه، شما ممکن است در خوابگاه‌ها یا اتاق‌های خصوصی در Airbnb اقامت داشته باشید. همچنین از حمل و نقل با اتوبوس‌های مختلف مانند Flixbus یا پروازهای ارزان‌قیمت استفاده خواهید کرد.

همچنین باید به یاد داشته باشید که این یک تخمین تقریبی است و ممکن است با شرایط و ترتیبات سفر شما متفاوت باشد.

غذا:

اگر با بودجه محدود به ایتالیا سفر می‌کنید، می‌توانید حداقل نصف زمانتان را برای خرید مواد غذایی در نظر بگیرید. خوشبختانه، ایتالیا یک کشوری است که خرید مواد غذایی به راحتی امکان‌پذیر است. ماکارونی تازه، نان، پستو و دیگر مواد می‌توانند به صورت مقرون به صرفه تهیه شوند. بطری‌های محلی شراب نیز در فروشگاه‌های مواد غذایی با هزینه حدود 4-6 یورو آغاز می‌شوند. شما می‌توانید با گزینه‌های اقتصادی مانند ماکارونی، پیتزا و ساندویچ وعده‌های خود را تکمیل کنید و در وعده‌های ناهار گاهی اوقات از لذت وعده‌های غذایی رستورانی لذت ببرید.

تورها و جاذبه‌ها:

به عنوان یک مسافر با بودجه محدود در ایتالیا، ممکن است بخواهید از برخی از جاذبه‌های گران قیمت صرف نظر کنید یا از صف‌های طولانی پیش از جاذبه‌ها فرار کنید. با این حال، می‌توانید برخی از جاذبه‌ها را با بودجه خود تجربه کنید.

برخی از جاذبه‌ها مانند کولوسئوم، موزه‌های واتیکان، گالری اوفیزی و پمپئی بین 10 تا 20 یورو هزینه دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها