آیا با تحصیل پزشکی در رومانی آشنا هستید؟ چگونه می‌توان جهت ادامه تحصیل در رشته پزشکی وارد کشور رومانی شد؟ از رشته‌های پرطرفدار در کشور رومانی جهت ادامه تحصیل پزشکی می‌باشد، به طوری که همه ساله افراد زیادی تحصیل در رومانی را در رشته پزشکی انتخاب می‌کنند، چون دانشگاه‌های پزشکی این کشور از سطح آموزشی خوب و بالایی برخوردار هستند و این رشته در زبان‌ های مختلف رومانیایی، فرانسوی و انگلیسی تحصیل می‌شود.

به طور کلی ادامه تحصیل پزشکی در رومانی مزیت‌هایی دارد که هزینه‌های کم دانشگاه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی از آن جمله هستند و شما می‌توانید این کشور را برای ادامه تحصیل با توجه به این مزیت‌ها انتخاب کنید. در این مقاله تحصیل پزشکی در رومانی را بررسی می‌ کنیم.

تیم اپلای 118 یکی از قدیمی‌ترین موسسات در زمینه اعزام دانشجو به اتریش و رومانی است که سابقه‌ی درخشانی در این زمینه دارد و می‌تواند شما را در تمامی مراحل به بهترین شکل راهنمایی و مشاوره دهد تا بتوانید مهاجرت تحصیلی را آسان‌تر تجربه کنید.

آشنایی با تحصیل پزشکی در رومانی

اگر به دنبال تحصیل پزشکی و ادامه تحصیل در رومانی هستید، قطعاً این انتخاب شما بسیار ایده‌آل و هوشمندانه می‌باشد، چون این رشته جز پرطرفدارترین رشته‌ها در کشور رومانی است و همه ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در آن وارد رومانی می‌شوند. دانشگاه‌های پزشکی در رومانی از کیفیت خوب و بالای آموزشی برخوردار هستند. این رشته را در زبان‌های مختلف رومانیایی، فرانسوی به انگلیسی تدریس می‌کنند.

میزان هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه در رومانی نیز نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است و هزینه دانشگاه در رشته پزشکی به صورت ۶۰۰۰ تا ۱۲ هزار یورو ر سال می‌باشد، علاوه بر اینکه اگر شما بتوانید بورسیه تحصیلی رومانی را دریافت کنید و ویزای تحصیلی رومانی را به دست بیاورید کلیه هزینه‌ها برای شما رایگان خواهد بود.

ساختار تحصیل پزشکی در کشور رومانی

تحصیل پزشکی در این کشور ۶ سال خواهد بود که دانشجویان در این ۶ سال باید بتوانند ۳۰۶ واحد را پشت سر بگذارند و در نهایت نیز مدرک کارشناسی پزشکی را به دست بیاورد که سال نخست این دوره دوره پیش بالینی گفته می‌شود و دانشجویان طی آن با دروس مختلفی مانند بافت شناسی، بیوشیمی، آناتومی، زیست شناسی، بیوفیزیک و غیره آشنا خواهند شد.

پس از پایان این دوره نیز به دوره بالینی وارد می‌شوند که باید در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و در درمان بیماران همان بخش شرکت کنند. این دوره سه سال خواهد بود که پس از پشت سر گذاشتن آن فرد مدرک کارشناسی پزشکی را دریافت می‌کند و پس از آن فرد در صورت تمایل می‌تواند جهت ادامه تحصیلات در تخصص‌های مختلف مانند جراحی، چشم پزشکی و غیره اقدام کند.

مزایای تحصیل پزشکی در رومانی

مزایای تحصیل پزشکی در رومانی

تحصیل در زمینه پزشکی در کشورهای مختلف مزایایی متفاوت دارد، اما تحصیل در رومانی برای بسیاری از دانشجویان دارای مزایایی است. در زیر به برخی از مزایای تحصیل در رشته پزشکی در رومانی اشاره می‌کنم:

شرایط پذیرش بهتر و آسان‌تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی

شرایط تحصیل پزشکی در کلیه دانشگاه‌های رومانی در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی از جمله انگلستان و آلمان آسان‌تر و بهتر است و حتی شما بدون نیاز به آزمون‌های ورودی می‌توانید تحصیل پزشکی را در دانشگاه‌های این کشور تجربه کنید.

کیفیت آموزش بسیار عالی در رشته پزشکی

اگر برای تحصیل در رومانی رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اید، قطعاً اگر جزو دانشجویان برتر آنجا باشید می‌توانید نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی اقدام کنید. بورسیه شایستگی به آن دسته از دانشجویانی اختصاص دارد که توانسته باشند یک سال را در دانشگاه‌های پزشکی این کشور به تحصیل پرداخته و طی این سال از دانشجویان برتر همان دانشگاه باشند.

هزینه‌ های کم و مقرون به صرفه در زندگی

هزینه‌ زندگی در رومانی نیز مانند تحصیل در دیگر کشورها بسیار آسان‌تر است، بنابراین شما با سرمایه کم می‌توانید این دانشگاه‌ها را انتخاب کنید.

امکان دریافت کردن بورسیه تحصیلی

وقتی برای تحصیل پزشکی یا غیر پزشکی وارد یکی از دانشگاه‌های اروپایی از جمله دانشگاه‌های رومانی شوید، بورسیه تحصیلی همان کشور مانند بورسیه تحصیلی رومانی، به شما تعلق خواهد گرفت و امکان دریافت ویزای تحصیلی رومانی را خواهید داشت.

هزینه‌ های تحصیلی بسیار مناسب

مانند هزینه‌های زندگی، هزینه‌ تحصیل در رومانی نیز آسان و کمتر است، بنابراین اگر بودجه برایتان اهمیت دارد و به همین دلیل نمی‌توانید دیگر کشورهای اروپایی را انتخاب کنید، رومانی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

امکان تحصیل پزشکی به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی

تاثیر پزشکی در کلیه دانشگاه‌های رومانی یک امتیاز خاص برای دانشجویان بین‌المللی دارد و آن هم این است که می‌توانند به یکی از دو زبان فرانسوی یا انگلیسی ادامه تحصیل دهند.

شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در رومانی

پزشکی از جمله رشته‌های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که همه ساله دانشجویان زیادی داوطلب شرکت در دانشگاه‌های پزشکی سراسر جهان هستند که البته در این خصوص شما باید شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها را داشته باشید.

دانشگاه‌های رومانی نیز هر کدام شرایط ویژه و جداگانه‌ای را برای خود دارند، به همین دلیل پیش از انتخاب کردن دانشگاه مورد نظر حتماً باید با شرایط آنجا آشنایی داشته باشید، اما برای بیشتر آنها باید به طور کلی دارای مدرک دیپلم و همچنین مدرک B2 زبان در یکی از زبان‌های رومانیایی، فرانسوی یا انگلیسی باشید.

پذیرش در بسیاری از این دانشگاه‌ها مطابق با مدارک ارسالی دانشجو و همچنین سوابق تحصیلی وی انجام می‌شود که برای ورود به آنها نیز حتماً باید آزمون ورودی در دروسی مانند شیمی و زیست شناسی را با موفقیت پشت سر گذاشته سپس در مصاحبه شرکت کنید.

شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در رومانی

مدارک لازم جهت اپلای تحصیل پزشکی در رومانی

کلیه مدارکی که برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی در هر کدام از دانشگاه‌های رومانی مورد نیاز می‌باشد، حتماً باید به زبان‌های رومانیایی، فرانسوی یا انگلیسی ترجمه شود که این مدارک عبارت هستند از:

  1. ریز نمرات یا دیپلم تحصیلی در درس‌های شیمی فیزیک ریاضی و زیست شناسی
  2. گواهی پزشکی مبتنی بر عدم برخی از بیماری‌های واگیر
  3. کپی برابر با اصل از پاسپورت
  4. رسید پرداخت کردن اپلیکیشن فی که مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ یورو است.
  5. ارائه دادن مدرک زبان فرانسوی انگلیسی یا رومانیایی با توجه به شرایط دانشگاه مورد نظر
  6. در صورت وجود گواهی برخی از فعالیت‌های بشردوستانه در زمینه سلامت
  7. توصیه نامه
  8. انگیزه نامه
  9. آخرین زمان درخواست تحصیل پزشکی در رومانی

در کشور رومانی سال تحصیلی از ابتدای ماه اکتبر و در برخی از دانشگاه‌ های آنجا از اواسط سپتامبر آغاز شده و تا ماه ژوئن نیز ادامه پیدا می‌کند. پذیرش پزشکی در هر کدام از دانشگاه‌های این کشور در طول سال طی دو دوره انجام خواهد شد، اما پذیرش دانشجو در دوره دوم منوط به ظرفیت‌ های اضافی از دوره اول است، بنابراین بهتر است جهت تحصیل پزشکی و قبولی در دوره اول تلاش خود را داشته باشید، چون ممکن است برای دوره دوم نتوانید از ظرفیت باقیمانده استفاده کنید. آخرین مهلت جهت اپلای تحصیل در کلیه دانشگاه‌ های این کشور یک مارچ تا ۲۰ جولای  –  یکم تا دهم سپتامبر

مراحل تحصیل پزشکی در رومانی

جهت اپلای تحصیل پزشکی در کشور رومانی شما ابتدا باید بتوانید دانشگاه مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید، سپس شرایط اخذ پذیرش و اپلای در همان کشور را مورد بررسی قرار دهید، حال باید مدارک لازم جهت اپلای را به همان ترتیبی که از شما درخواست شده است، آماده کنید.

پیش از ددلاین دانشگاه خود درخواست پذیرش تان را کامل کرده و سپس آن را به طور آنلاین ارسال کنید، در این مرحله باید منتظر بمانید تا دانشگاه به شما پاسخ دهد. اگر درخواست شما مورد پذیرش در همان دانشگاه واقع شود، حال می‌ توانید برای به دست آوردن ویزای تحصیلی رومانی تصمیم بگیرید، پس از آن که ویزا را دریافت کردید، وارد کشور رومانی شده و در دانشگاه انتخابی خودتان به صورت حضوری ثبت نام کنید.

هزینه‌ های تحصیل نیز در دانشگاه‌ های مختلف قطعاً با یکدیگر متفاوت بوده و در بیشتر مواقع نیز به ملیت دانشجویان وابسته است که بین ۶ هزار تا ۱۲ هزار یورو می‌ باشد، علاوه بر آنکه باید هزینه‌ های زندگی را نیز برای دانشجو در نظر داشته باشید تا فرد بتواند در طی ادامه تحصیل از پس خرج و مخارج خودش بر بیاید.

مراحل تحصیل پزشکی در رومانی

برترین دانشگاه‌ های پزشکی رومانی

در رومانی در دانشگاه‌های متعددی ‌می توانید رشته پزشکی را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهید که بسیاری از این دانشگاه‌ها جزو دانشگاه‌های معتبر و برتر اروپا هستند و مدارک که صادر می‌کنند ر سراسر جهان قابل قبول می‌باشد. نمونه‌هایی از این دانشگاه‌ها عبارتند از:

پیش از آنکه هر کدام از این دانشگاه‌ها را جهت تحصیل پزشکی انتخاب کنید، حتماً باید آشنایی کاملی با ویژگی‌های آنجا، شرایط آموزشی و امتیازاتی داشته باشید که به دانشجو تعلق می‌گیرد. از طرفی بهتر است دانشگاه مورد نظر شما مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان باشد تا در صورت لزوم بتوانید پس از اتمام تحصیلات به کشور بازگشته و در این زمینه وارد بازار کار شوید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تحصیل پزشکی در رومانی را بررسی کردیم. پزشکی از رشته‌ های پرطرفدار است که دانشجویان زیادی همواره به دنبال دریافت ویزای تحصیلی در این خصوص هستند، بیش تر مواقع نیز کشورهای اروپایی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌ کنند که یکی از این کشورهای خوب رومانی می‌باشد.

تحصیل در رشته پزشکی در کشور رومانی یک تجربه چند بُعدی و ارزشمند است. با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در اروپا، دانشجویان پزشکی در این کشور از آخرین دانش و فناوری‌ها بهره‌مند می‌شوند و با اساتیدی متخصص و مجرب همکاری می‌کنند. علاوه بر این، محیط دانشگاهی فراهم شده در رومانی، فرصتی برای ارتقاء مهارت‌های کلینیکی و تجربه عملی فراوان را فراهم می‌کند.

همچنین، این کشور با هزینه‌های تحصیلی معقول و هزینه زندگی مناسب، یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. در نتیجه، تحصیل در رشته پزشکی در رومانی فرصتی استثنایی برای به دست آوردن دانش علمی و تخصصی و همچنین تجربه بین‌المللی و فرهنگی بیشتر است.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها