آیا با تحصیل پزشکی در کانادا آشنا هستید؟ چگونه می‌ توان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی، اقامت کانادا را به دست آورد؟ کانادا از کشورهای مهاجر پذیر است که از نیروی کار نیز به خوبی حمایت می‌کند. افراد زیادی همه ساله برای تحصیل پزشکی و دیگر رشته‌های دانشگاهی، ادامه زندگی، کسب و کار و غیره این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنند، چون یک کشور پیشرفته با دانشگاه‌های خوب و عالی می‌باشد که در کنار تحصیل امکانات قابل توجهی را نیز در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. اگر به دنبال آشنایی با دانشگاه‌های مختلف و اخذ اقامت کشورهای مختلف اروپایی هستید، کانادا را فراموش نکنید. در این مقاله تحصیل پزشکی در کانادا را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با تحصیل پزشکی در کانادا

گفتیم که کشور مهاجرپذیر کانادا از بهترین و ایده آل ترین کشورها جهت راه اندازی کسب و کارهای مختلف، سرمایه گذاری، زندگی و تحصیل می‌باشد؛ به همین دلیل همواره دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل در کانادا و کسب اقامت کانادا هستند؛ چون می‌توانند در دانشگاه های بسیار معتبر این کشور به تحصیلات خود ادامه داده و از امکانات خوب آنجا نیز بهره مند شوند.

سطح علمی در دانشگاه های پزشکی این کشور بسیار بالا می‌باشد و اگر شما بتوانید در رشته علوم پایه مدرک تحصیلی خودتان را دریافت کنید به آسانی می‌توانید به تحصیل پزشکی در این کشور بپردازید که در ادامه نیز فرصت های شغلی خوبی برایتان ایجاد خواهد شد.

کانادا از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود که سیستم آموزشی خوبی را برای دانشجویان و دانش آموزان فراهم کرده است. مدارک اخذ شده تحصیل پزشکی از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار خوب و بالایی در کل دنیا می‌باشد؛ چون این رشته از جمله رشته های رقابتی در کشور کانادا می باشد که البته پذیرش در آن نیز کار آسانی نیست؛ اما اگر شما صلاحیت‌ها و شرایط لازم را داشته باشید، قطعاً می‌توانید در یکی از دانشگاه های آنجا به ادامه تحصیل بپردازید.

اطلاعات کلی در خصوص تحصیل پزشکی در کانادا به شرح زیر است:

تحصیل پزشکی در کانادا

مزیت‌ های تحصیل رشته پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کشور کانادا مزیت‌های به همراه دارد که موجب شده است دانشجویان بین‌المللی همواره برای ادامه تحصیل به دنبال کسب اقامت کانادا و دریافت بورسیه تحصیلی کانادا باشند، چون علاوه بر بهره گیری از یک سیستم پیشرفته آموزشی این کشور آینده شغلی را نیز برای فارغ التحصیلان تضمین می‌کند. کانادا جز ۵ کشور برتر در حوزه آموزش‌های با کیفیت می‌باشد، به همین دلیل است که دانشجویان بین المللی به دنبال رقابت جهت به دست آوردن کرسی‌های این دانشگاه جهت تحصیل پزشکی می‌باشند. از مزیت‌های این دانشگاه‌ها موارد زیر هستند:

تحصیل رشته پزشکی در کانادا دارای مزایای بسیاری است که شامل موارد زیر می‌شود:

کیفیت بالای آموزش:

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش پزشکی در کانادا به عنوان یکی از بهترین‌ها در جهان شناخته می‌شوند. آن‌ها از استانداردهای بالایی برخوردارند و دارای اساتید و مدرسان با تجربه‌ای هستند که دانشجویان را در مسیر حرفه ای شان هدایت می‌کنند.

محیط یادگیری فراگیر:

کانادا به عنوان یک جامعه چند فرهنگی معروف است که محیط یادگیری گوناگونی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این محیط یادگیری متنوع و فراگیر، فرصتی برای ارتباط با افراد از زمینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف و یادگیری از تجربیات یکدیگر را ایجاد می‌کند.

پیشرفت حرفه‌ای:

فارغ التحصیلان پزشکی در کانادا دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند. سیستم بهداشت عمومی کانادا به شکلی سازماندهی شده و جامع عمل می‌کند که فرصت‌های شغلی برای پزشکان را فراهم می‌کند و امکان پیشرفت حرفه ای را ارائه می‌دهد.

حقوق و دستمزد مناسب:

پزشکان در کانادا به عنوان یکی از حرفه‌های برتر شناخته می‌شوند و بنابراین معمولاً دستمزد و پاداش‌های مالی بسیار خوبی دارند. این امر به همراه شرایط کاری مناسب و حمایت‌های اجتماعی، زندگی حرفه‌ای را برای پزشکان در کانادا جذاب تر می‌کند.

فرصت‌های پژوهشی:

کانادا یکی از مراکز پژوهشی برجسته در دنیا است و دانشجویان پزشکی در این کشور به فرصت‌های عالی برای شرکت در پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی دسترسی دارند که این امر می‌تواند به رشد حرفه‌ای آن‌ها کمک کند.

به طور کلی، تحصیل پزشکی در کانادا باعث فراهم شدن یک پلتفرم عالی برای رشد حرفه‌ای، یادگیری فراگیر و دستیابی به فرصت‌های شغلی و پژوهشی متنوع می‌شود.

دانشگاه‌های برتر رشته پزشکی کانادا

دانشگاه‌های برتر رشته پزشکی کانادا

یک سیستم رتبه بندی همه ساله بهترین دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف جهان را مطرح می‌کند که کشور کانادا نیز همواره در لیست این کشورها قرار دارد. دانشگاه‌های پزشکی این کشور اعتبار بالایی دارند و امکانات خوبی را به کلیه دانشجویان بومی و بین المللی خود ارائه می‌دهند که در این زمینه دانشگاه تورنتو دارای رتبه اول می باشد و دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه دوم را کسب کرده است.

رتبه بندی دانشگاه‌های برای تحصیل پزشکی در کانادا به شرح زیر هستند:

  1. دانشگاه تورنتو دارای رتبه ۵ در برای تحصیل پزشکی و رتبه ۲۱ در جهان
  2. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای رتبه ۳۳ در رشته پزشکی و ۳۴ در سطح جهان
  3. دانشگاه مک گیل دارای رتبه ۲۵ تحصیل پزشکی و ۳۰ در کل جهان
  4. دانشگاه آلبرتا دارای رتبه ۸۱ در رشته پزشکی و ۱۱۱ در سطح جهان
  5. دانشگاه مک مستر دارای رتبه ۱۳۳ در تحصیل پزشکی و رتبه ۱۸۹ در سطح جهان
  6. دانشگاه کلگری دارای رتبه ۸۹ در تحصیل پزشکی و ۱۸۲ در سطح جهان
  7. دانشگاه مونترال دارای رتبه ۷۷ در تحصیل پزشکی و ۱۴۱ در سطح جهان
  8. دانشگاه اتاوا دارای رتبه ۹۸ در تحصیل پزشکی و ۲۰۳ در سطح جهان
  9. دانشگاه وسترن دارای رتبه ۱۵۲ در تحصیل پزشکی و ۱۱۴ در سطح جهان
  10. دانشگاه لاوال دارای رتبه ۱۸۲ در تحصیل پزشکی و ۴۴۱ در سطح جهان

دانشگاه‌ های برتر کانادا مورد تایید وزارت بهداشت ایران

تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های کانادا که مورد تایید وزارت بهداشت و علوم کشورمان باشد، برای متقاضیان اهمیت زیادی دارد، چون به این افراد چنین امکانی را خواهد داد که پس از اتمام تحصیلات خودشان در صورت تمایل وارد کشور شده و به ادامه تحصیل یا کار بپردازند.

عمده دانشگاه‌های کانادا مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان هستند چون جز دانشگاه‌های برتر جهانی محسوب می‌شوند و مدارک صادر شده از آنها مورد تایید بسیاری از کشورهای جهان است، بنابراین اگر دانشجوی بین‌المللی بتواند در هر کدام از دانشگاه‌های این کشور مدرک تحصیلی خود را دریافت کند، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و مدرک وی کاملاً معتبر خواهد بود.

هزینه‌ های تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه‌ های تحصیل پزشکی در کانادا

افرادی که به دنبال تحصیل در کانادا در رشته‌های مختلف از جمله تحصیل پزشکی هستند، همواره یک دغدغه ذهنی بسیار مهم نیز دارند و آن هم هزینه‌های مرتبط در این رشته‌ها می‌باشد. شهریه‌ها و هزینه‌های دانشگاه‌ها از هر استان به استان دیگر و متناسب با نوع دانشگاه متفاوت است، مثلاً هزینه‌ های شهریه و تحصیل برای دانشجویان بین‌ المللی در دانشگاه‌ استان کبک نسبت به استان بریتیش کلمبیا پایین‌ تر است، اما در یک نگاه کلی این هزینه‌ ها برای دانشجویان بین‌ المللی چیزی حدود ۱۳ تا ۱۲۰ هزار دلار می‌ باشد که البته هر سال متغیر است.

شهریه و هزینه برترین دانشگاه‌ های این کشور در برای رشته پزشکی به صورت زیر است:

هزینه تحصیل با آزمون پزشکی در کانادا

برخی از دانشگاه‌ ها در کشور کانادا دانشجویان خودشان را ملزم به شرکت در یک آزمون به نام امکت (MCAT) و قبولی در آن می‌ کنند، این آزمون ۴ بخش دارد که برای پذیرش در دانشگاه کشورهای مختلفی آن را برگزار می‌ کنند. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که برای تحصیل پزشکی، کشور کانادا را انتخاب می‌ کنند؛ در ابتدا باید به سایت دانشگاه وارد شده و شرایط پذیرش آنها را بررسی کنند و اگر بتواند در آزمون مورد نظر پذیرفته شده و شرایط لازم را به دست آورند، امکان تحصیل در همان دانشگاه را خواهند داشت.

البته بابت این آزمون هزینه‌ هایی نیز پرداخت می‌ شود که این هزینه مطابق با کشور مورد نظر و منطقه‌ ای که آزمون در آنجا برگزار می‌ شود، ممکن است بین ۳۲۰ تا ۳۷۰ دلار متغیر باشد. هم چنین اگر داوطلب تمایل داشته باشد می‌ تواند در کلاس‌ های آمادگی شرکت کرده و آمادگی و مهارت کافی برای شرکت در این آزمون‌ ها را به دست بیاورد. دانشجو حتی می‌ تواند زمان آزمون را نیز تغییر داده که البته در این خصوص باید یک هزینه جداگانه را پرداخت کند.

هزینه‌ های تحصیل پزشکی در کانادا

شرط سنی و معدل برای تحصیل پزشکی در کانادا

متقاضیانی که به دنبال تحصیل پزشکی در کانادا هستند، باید سن ۱۸ سال به بالا را داشته باشند. شرط سنی از طرف هیچ کدام از دانشگاه‌ های این کشور اعلام نشده است و آن دسته از داوطلبانی که دارای رده سنی ۱۸ تا ۲۰ سال می‌ باشند، شانس پذیرش بیشتری نیز دارند، اما امکان تحصیل تا ۳۰ سال نیز برای این افراد وجود دارد.

پس دقت کنید که هر چه سن فرد بیشتر باشد، شانس دریافت ویزا و اقامت کانادا و پذیرش در دانشگاه‌های این کشور کمتر خواهد بود، چون به طور کلی کنسولگری کانادا جهت صدور ویزای تحصیلی مقررات سختگیرانه‌ ای دارد.

بهترین معدل نیز بین ۱۵ تا ۱۶ می‌ باشد و اگر افراد دارای مدرک دیپلم با نمرات بسیار خوب در دروس ریاضی، زیست و شیمی باشند، قطعاً شانس بیش تری جهت پذیرش تحصیل پزشکی خواهند داشت، علاوه بر آنکه نمره قبولی در آزمون‌ های برگزار شده توسط دانشگاه‌ ها مهم است و از طرفی نیز شما باید در زبان انگلیسی یعنی آزمون آیلتس نمره ۶.۵ تا ۷ را کسب کرده و یا دارای مدرک زبان بین‌ المللی بسیار معتبر باشید.

نتیجه‌ گیری

تحصیل پزشکی در کانادا یک فرصت بی‌نظیر برای دانشجویان علاقه مند به پزشکی است. با وجود استانداردهای بسیار بالا در آموزش پزشکی، کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در این حوزه شناخته می‌شود. دانشگاه‌های معتبر و برنامه‌های آموزشی پیشرفته، همراه با فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی فراوان، به دانشجویان این امکان را می‌دهند که مهارت‌های لازم برای توسعه حرفه ای در حوزه پزشکی را به دست آورند.

همچنین، پس از فارغ‌التحصیلی، در کانادا فرصت‌های شغلی فراوان و پاداش‌های مالی مناسبی برای پزشکان وجود دارد. از این رو، تحصیل پزشکی در کانادا می‌تواند یک انتخاب عالی برای دانشجویان باشد که به دنبال یک آینده حرفه‌ای موفق در عرصه پزشکی هستند.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها